2015. január 29. csütörtök | 5. HÉT | 29. NAP | 09:12 | ADÉL, ADELAIDA

A Volvo tarolt, a riválisok leszerepeltek

2012. augusztus 17. | 17:22
Ha biztonságról van szó, a svédek még mindig verhetetlenek.

A hivatalos és szabványos töréstesztek megjelenése jó hatással volt az autóiparra, hiszen így a vásárlók objektívan össze tudták hasonlítani a piacon kapható típusokat, ami pedig rákényszerítette a gyártókat, hogy minél nagyobb hangsúlyt fektessenek a biztonságra. Igen ám, de az elmúlt évtizedben mintha az autógyárak fejlesztőközpontjai nagyobb iramot diktálnának, mint az autókat vizsgáló független szervezetek, hiszen ma már egy magára valamit is adó márka minden típusa megszerzi a legjobb minősítést.

A biztonsági berendezésekkel párhuzamosan tehát a törésteszteket is fejleszteni kell, éppen ezért az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet, az Insurance Institute for Highway Safety egy újfajta vizsgálati módszerrel állt elő. Ahelyett, hogy az autót frontálisan nekivágnák egy betontömbnek, a jármű csak minimális átfedésben találkozik az akadállyal, mintha fának vagy oszlopnak ütközne. A kisebb felület miatt a változatlan, 64 km/órás sebesség ellenére is jóval nagyobb erők hatnak a karosszériára, ráadásul nem is ott, ahova a gyártók az elsődleges elnyelő zónákat beépítik.

Az új törésteszt már első bevetésekor komoly hiányosságokra derített fényt, hiszen az első körben vizsgált tizenegy, Amerikában kapható prémium szedán többsége meglepően siralmas eredményt produkált.

A legrosszabban teljesítő kategóriát például olyan elit társaság alkotja, mint az Audi A4, a Mercedes-Benz C-osztály, valamint a Lexus ES és IS. Egy fokkal jobban szerepelt a 3-as BMW, a Lincoln MKZ, a Honda Accord alapú Acura TSX és a Volkswagen CC, bár ez utóbbinak még az ajtaja is kiesett, amire korábban sosem volt példa a szervezet töréstesztjei során. Az "elfogadható" besorolást egyedül az Infiniti kisebbik szedánja, a G kapta meg. A teszt két győztese a Honda prémiummárkájának legnagyobb négyajtósa, az Acura TL és a közlekedésbiztonság jelképének számító Volvo középkategóriása, az S60 lett.

A cikk folytatódik! Videón törik össze a prémium autókat! Megnézheti autós szakportálunkon, az Autolabor.hu oldalon. Kattintson ide!


Forrás: STOP/Autolabor.hu   |   STOP

címkék
Volvo, IIHS, törésteszt, biztonság


a rovat további hírei
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 GA Mazda testvérháború - 6-os a CX-5 ellen Nissan Note 1,5 dCi teszt - Nem mindenki bírja a dzsesszt Nissan X-Trail 1,6 dCi - Megérte várni A Porsche nem gondolkodik elektromos autó gyártásában Dokumentálni kell az autókból kibontott alkatrészeket Seat Leon ST 1,6 TDI teszt - Leon, a kombi
címlap »
fotó, videó »
Sztárklikk »
1/5
CHF / HUF

szavazás
Ön szerint le kell mondania Fodor Ibolyának a képviselői mandátumáról?

bővebben
Igen Nem
címkefelhő
Nincs is szebb ruha a valódi bőrnél
Noha Jasmin, kifejezetten szereti a csinos viseleteket, a natúr bőrnél semmi nem áll jobban neki.
A nyerő hármas
Forró pillanatokban gazdag új évet kívánunk!
A zongoratanárnő
Melisa nem csak a zongorajátékával ejt rabul, de ezt csak akkor tapasztalhatod meg ha magántanulóként jársz hozzá.