2014. július 23. szerda | 30. HÉT | 204. NAP | 20:16 | LENKE, APOLLINÁR

Teszt: Renault Twingo Dynamique - A városlakó legjobb barátja

2012. július 31. | 06:44
A legkisebb Renault messze nem hibátlan, de pontosan emiatt ennyire jó választás.

A városi minikként emlegetett kisautók kategóriájában, az A-szegmensben kétféleképpen lehet érvényesülni. A hagyományos recept szerint meg lehet célozni azokat, akik minél kevesebbet költenének az autózásra, ezért egy pici, olcsó és könnyen fenntartható autót keresnek. A környezettudatosság és a városiasodás korában azonban egy újabb vásárlókör is megjelent, akik viszont nem anyagi megfontolásból fordulnak a legkisebb méretosztály felé, hanem mert reálisan látják saját igényeiket. Ők viszont a nagyobb autókban elérhető extrákon és minőségen felül valamiféle egyediséget, különlegességet is elvárnak leendő autójuktól. Valami olyan pluszt, ami tudat alatt kárpótol a kisebb méretért.

Mivel az A-szegmenstől mindeddig távol maradtak a neves prémiummárkák, így lényegében minden gyártó maga dönti el, hogy melyik célcsoportot szolgálná ki. Persze ez ennél jóval komplikáltabb, hiszen nem is az a kérdés, hogy ki tud jó minőségű és jól felszerelt kisautót tervezni, hanem hogy ki tudja eladni azt a megszokottnál drágábban. Erre a legjobb példa a Ford Ka. Remek autó lett, talán a kategória legjobbja, de annyi pénzért már többet várnak a vevők. Például a Fiat 500 retro hangulatát. Szerencsére a Renault-nál nem követték el ugyanezt a hibát a második Twingo megalkotásakor. Nem akarták meglovagolni a típus népszerűségét, hiszen egyetlen generáció után az önmagában még nem lett volna elég, hogy eladjon egy prémium-kisautót. Ehelyett elkészítettek egy olyan autót, ami a bevezetőben említett kispénzű vásárlók számára is elérhető, de stílusa és ötletes megoldásai révén borsot törhet még a presztízs-kisautók orra alá is.

Igazából a Twingo legnagyobb erénye az a józanság, amivel magát az alapkoncepciót kitalálták. Nem akarja megváltani a világot, még csak a kategória határait sem feszegeti. Egy egyszerű kisautó akar lenni, abból viszont a legjobb. A tökéletes recept véleményem szerint mindössze egy ponton hibádzott eddig, az pedig a kinézet, ami ugye elég fontos egy női vásárlók uralta szegmensben. Először is a második generáció túl szögletesre sikeredett, bár ez még mindig nem ártott annyit a formavilágnak, mint amennyire hasznos helykínálat szempontjából. Az orrkiképzés viszont elég bárgyúra sikeredett, ami komoly visszaesésnek tekinthető a kedves, aranyos és szerethető formájú előd után. Szerencsére ezt a bakit hatásosan orvosolták a félidős modellfrissítés során.

A teszt folytatódik! Tovább olvashatja autós szakportálunkon, az Autolabor.hu oldalon. Kattintson ide!


Forrás: STOP/Autolabor.hu   |   STOP

címkék
Renault, kisautó, felszereltség, teljesítmény, lóerő, autóteszt


a rovat további hírei
Nissan Note 1,2 DIG-S - Jobb lett, mint a Jazz? Amikor azt hitted az M3 bevezetőnél nincs durvább Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4 - Nem tudnak hibázni Minden idők legjobb autós reklámjai 6. Kia Carens 1,7 CRDi - Koreai családmodell Dacia Dokker 1,2 TCe - Ezt nem fogod elhinni. Lehet egy Dacia menő?
címlap »
fotó, videó »
Sztárklikk »
1/5
CHF / HUF

szavazás
címkefelhő
Bemutatom Kitty-t
Kicsit félénk... de mikor bekapja...
A mai napon egy indiai szépséget mutatunk be nektek.
Az izzó tekintetű Ebony minden helyzetben felborzolja a kedélyeket.
Mai kínálatunkban egy tüzes kancácska szerepel.
Ízig-vérig Nő, kerek fenék, széles csípő, csodaszép mellek. Csak rád vár egyedül a tetőtéri lakásban.