2014. április 20. vasárnap | 16. HÉT | 110. NAP | 22:54 | ODETT, TIVADAR

Teszt: Renault Twingo Dynamique - A városlakó legjobb barátja

2012. július 31. | 06:44
A legkisebb Renault messze nem hibátlan, de pontosan emiatt ennyire jó választás.

A városi minikként emlegetett kisautók kategóriájában, az A-szegmensben kétféleképpen lehet érvényesülni. A hagyományos recept szerint meg lehet célozni azokat, akik minél kevesebbet költenének az autózásra, ezért egy pici, olcsó és könnyen fenntartható autót keresnek. A környezettudatosság és a városiasodás korában azonban egy újabb vásárlókör is megjelent, akik viszont nem anyagi megfontolásból fordulnak a legkisebb méretosztály felé, hanem mert reálisan látják saját igényeiket. Ők viszont a nagyobb autókban elérhető extrákon és minőségen felül valamiféle egyediséget, különlegességet is elvárnak leendő autójuktól. Valami olyan pluszt, ami tudat alatt kárpótol a kisebb méretért.

Mivel az A-szegmenstől mindeddig távol maradtak a neves prémiummárkák, így lényegében minden gyártó maga dönti el, hogy melyik célcsoportot szolgálná ki. Persze ez ennél jóval komplikáltabb, hiszen nem is az a kérdés, hogy ki tud jó minőségű és jól felszerelt kisautót tervezni, hanem hogy ki tudja eladni azt a megszokottnál drágábban. Erre a legjobb példa a Ford Ka. Remek autó lett, talán a kategória legjobbja, de annyi pénzért már többet várnak a vevők. Például a Fiat 500 retro hangulatát. Szerencsére a Renault-nál nem követték el ugyanezt a hibát a második Twingo megalkotásakor. Nem akarták meglovagolni a típus népszerűségét, hiszen egyetlen generáció után az önmagában még nem lett volna elég, hogy eladjon egy prémium-kisautót. Ehelyett elkészítettek egy olyan autót, ami a bevezetőben említett kispénzű vásárlók számára is elérhető, de stílusa és ötletes megoldásai révén borsot törhet még a presztízs-kisautók orra alá is.

Igazából a Twingo legnagyobb erénye az a józanság, amivel magát az alapkoncepciót kitalálták. Nem akarja megváltani a világot, még csak a kategória határait sem feszegeti. Egy egyszerű kisautó akar lenni, abból viszont a legjobb. A tökéletes recept véleményem szerint mindössze egy ponton hibádzott eddig, az pedig a kinézet, ami ugye elég fontos egy női vásárlók uralta szegmensben. Először is a második generáció túl szögletesre sikeredett, bár ez még mindig nem ártott annyit a formavilágnak, mint amennyire hasznos helykínálat szempontjából. Az orrkiképzés viszont elég bárgyúra sikeredett, ami komoly visszaesésnek tekinthető a kedves, aranyos és szerethető formájú előd után. Szerencsére ezt a bakit hatásosan orvosolták a félidős modellfrissítés során.

A teszt folytatódik! Tovább olvashatja autós szakportálunkon, az Autolabor.hu oldalon. Kattintson ide!


Forrás: STOP/Autolabor.hu   |   STOP

címkék
Renault, kisautó, felszereltség, teljesítmény, lóerő, autóteszt


a rovat további hírei
Skoda Superb - Az élő fába is belekötni A Focus volt a legkelendőbb Megérkezett az új Mini Countryman Így kínozzák a Fordokat Jubilál a Mitsubishi Outlander hibrid Jövő ősztől már az autó riaszt, ha baleset történt Ijesztő törésteszt
címlap »
fotó, videó »
Sztárklikk »
1/5
CHF / HUF

szavazás
Újabb Fidesz-kormányzás jön. Ön szerint ez:

bővebben
nagyszerű! borzalmas! letojom.
címkefelhő
Fotó:joymii Szűk a puncim, ezért tágítom - Fotók 18+
Trency kedves, fiatal lány, szűk puncival.
Fotó: dromm A formás combok egy kerek tompornál futnak össze - Fotók 18+
Monica popsiján különösen jól áll ez a tanga.
Fotó: danni Punci-lefety felsőfokon - Fotók 18+
Csak egy nő tudja igazán, hogy mire vágyik egy másik nő.