Másképp kell fizetni a helyi adókat Pécsett

2020. március 9. 14:07 2020. márc. 9. 14:07

Március 8-tól megváltozott a helyi adók elektronikus befizetési módja - hívta fel a figyelmet a pécsi önkormányzat hétfőn

Mint írták, a korábban a pécsi önkormányzat honlapján  lévő elektronikus bankkártyás fizetési lehetőség megszűnt, ehelyett az E-önkormányzat portál nyújt lehetőséget a helyi adók online bankkártyával történő befizetésére.

 Az E-önkormányzat portál a nap 24 órájában biztosítja az ügyfélkapuval rendelkező adózók számára az aktuális adóegyenlegek pontos és részletes lekérdezését. Március 8. napjától ezen adózóknak elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése is az E-önkormányzat portál nyitólapjára (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) kattintva.

 Az ügyfélkapuval nem rendelkező adózók részére a bankkártyás befizetés lehetősége továbbra is biztosított az ügyfélszolgálati irodában, ügyfélfogadási időben. (7633 Pécs, Endresz Gy. u. 8/A.)

Korábban arról tájékoztatta a lakosságot az önkormányzat, hogy az esetleges késések a csekkek esetében nagy részben köszönhetőek a nemrég bevezetett informatikai rendszer hibájának.

"A pécsi adózóknak a Polgármesteri Hivatal Önkormányzati Adóhatósági Főosztálya küldi ki a helyi adók befizetéséről szóló határozatokat, értesítőket és csekkeket. A mostani időszakban a március 15-én befizetendő építményadó, telekadó, gépjárműadó, illetve az egyenlegértesítő szerinti összegről szóló csekkek postázása esedékes. 

A tevékenységet egy 2016-os kormányrendelet értelmében egy ASP nevű informatikai rendszer segítségével köteles elvégezni minden önkormányzat, annak ellenére, hogy a nemrégen bevezetett rendszer sajnos rengeteg probléma és hiba forrása. A rendszer, amelyet egy szakminisztérium felügyelete mellett működő állami cég üzemeltet, a tapasztalatok szerint jelenleg nem képes egy Pécs méretű és összetettségű város adatainak megbízható kezelésére, továbbítására és rögzítésére. Az illetékes főosztályon dolgozók visszajelzése szerint a rendszer instabil, a problémák központi kezelése időt vesz igénybe, miközben a törvényi határidő a városok polgármesteri hivatalaira ró terhet.

A pécsi Polgármesteri Hivatal, ezen belül is az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály munkatársainak a központi rendszerben jelentkező rengeteg hibát egyenként kell kijavítania az ASP többszöri meghibásodása mellett. Kollégáink rendkívül komoly munkát végeznek, hogy a rajtuk kívülálló hibákat elhárítsák, és minden pécsi polgár minél előbb megkapja az adók befizetéséhez nélkülözhetetlen iratokat, csekkeket. Abban bízunk, hogy munkatársaink erőfeszítésének köszönhetően a problémák sorozata időben leküzdhető lesz és sikerül kompenzálnunk az informatikai rendszer okozta késedelmet. Pécs önkormányzatának határozott célja, hogy az adócsekkek és iratok postázásakor ne ismétlődhessen meg a tavalyi, sokakban felháborodást keltő hiba.

Amennyiben munkatársaink erőfeszítései ellenére is csak késéssel sikerül postázni a csekkeket, arról természetesen értesíteni fogjuk adózóinkat, akiktől türelmet és megértést kérünk. Egyben felhívjuk az ügyfélkapuval rendelkezők figyelmét, hogy az E-önkormányzati portál/adóegyenleg lekérdezés menüpontjában lekérdezhetik a 2020 március 15.-én esedékes helyi adófizetési kötelezettségeiket addig is, amíg a posta kézbesíti a papíralapú küldeményeket"

- írták.

Forrás: Pécsi STOP