Megint csúszik az M6-os autópálya befejezése - 2020 lett a határidő
Ismét eltolta a kormány az M6-os autópálya horvát határig történő meghosszabbítását: a legfrissebb Magyar Közlöny szerint a beruházásnak 2018 második negyedévében állhatnak neki. A befejezés tervezett dátuma 2020 ősze. Az M60-as folytatásáról még ennyi hír sincs, de a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es gyorsforgalmi út is csúszhat. Híd viszont lesz Kalocsa és Paks közt.
Ismét nekiállt trükközni a határidőkkel a kormány a közútfejlesztések kapcsán, erre a legfrissebb Magyar Közlöny mutatja be a példákat - a Dél-Dunántúlon is akadnak változások.
Az M6-os autópálya horvát határig tartó 19 kilométeres szakaszát már annyiszor ígérte meg Orbán Viktor miniszterelnök az elmúlt hat évben, hogy lassan számolni sem lehet, ám a legutolsó fogadkozás arról szólt, hogy 2018-ra elkészül.
A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat ezt az ígéretet írta felül, ugyanis az "M6 autópálya Bóly-Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása Villányi csomóponttal" tételnél a tervezett kezdési időpont 2018 második negyedéve, míg a befejezés tervezett időpontja 2020 harmadik negyedéve.
Tavalyi cikkünkben írtuk, hogy a maradék 19 kilométeres szakaszra a kormány 48,7 milliárd forinttal számolt, azaz a befejező szakasz a 2015-os számítások szerint kilométerenként 2,5 milliárd forintba kerülne. Nem lennénk meglepve, ha ez az összeg az építkezés valódi elkezdéséig megnövekedne.
M60-as: fasorban sincs
Az M60-as autópálya Barcs, országhatárig történő meghosszabbításáról is már több éve lehet hallani, mint amennyi kilométernyi új aszfaltcsík készült a 2010-es átadása óta. Idén nyáron csak az volt biztos, hogy 2018 végéig elkezdik az építkezést.
A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat az M60-as támogatási ütemtervéről csak a következőt közli:
"M60 Pécs-Barcs, országhatár közötti szakasz előkészítése - MT, KHT készítése: 2016. IV. negyedév (tervezett kezdési dátum); 2017. I. negyedév (tervezett befejezési dátum)".
Vagyis itt még csak a megvalósíthatósági tanulmány és a környezeti hatásvizsgálati tanulmány készítésével számolnak egyelőre a kormányban.
Kaposvári "gyorsforgalmi": több szakaszban 2021-ig elhúzva
A Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő gyorsforgalmi út (egyelőre R67 néven fut az elképzelés, mivelhogy gyorsút lesz, mely egy felhígított koncepciójú autóútnak felel meg) terve is már pár éves, most azonban erről nem esik szó, helyette a kormányhatározat a 67-es főutat emlegeti.
A kormányhatározatban három tételben szerepel a Republic által is megénekelt főút: a Kaposfüred és Látrány elkerülő utak közti fejlesztését a tervek szerint 2016. IV. negyedévében kezdik el, és 2019 őszéig tart majd a munkálat.
A 67-es főút Kaposfüredet elkerülő szakaszának tervezett kezdési dátuma 2018 első negyedéve, a munkálatok tervezett befejezési dátuma 2020 első negyedéve.
A Látrányt elkerülő szakasz megépítését a tervek szerint 2019 harmadik negyedévében kezdik meg, a projekt 2021 harmadik negyedévéig tarthat.
Új híd a Dunán
A Kalocsa és Paks közti híd megépítésének ötlete is régi elképzelés, de akkor kapott újra szárnyra, mikor Orbán Viktor zárt ajtók mögött megegyezett Vlagyimir Putyinnal a paksi atomerőmű fejlesztéséről és bővítéséről. A kormányhatározat szerint a híd építésének tervezett kezdési dátuma 2018 első negyedéve, az átkelő a tervek szerint 2020 második negyedévére készülhet el.