Újabb kaland a pécsi vonalon: elveszett a személyvonat Sárbogárdnál

2017. július 11. 14:15 2017. júl. 11. 14:15

Nagyon érzi a MÁV, hogy miképp is kell megtartani az utasokat a személyszállítási piacon: olvasónk haza szeretett volna jutni csupán, de Sárbogárdnál elveszett a személyvonat hétfő este.

Nemrég számoltunk be az iho.hu nyomán egy Pécsről Budapestre a Magyar Államvasutakkal utazó férfi kalandjairól, aki úgy járt, hogy a Dombóvár és Gyönk közti vágányzár miatt közlekedő pótlóbusz sofőrje Székesfehérvárnál vette észre, hogy kissé eltévedt. Sokan emiatt le is késték a csatlakozásukat Pusztaszabolcsnál, mivel a MÁV-nak nem tűnt fel a férfi szerint, hogy a 6 pótlóbuszból csak 5 érkezett meg az állomásra.

Úgy látszik azonban, a Pécs-Budapest vasútvonal továbbra sem ereszti az "áldozatait", a Pécsi STOP egyik olvasója ugyanis még a fentebb írt történetnél is cifrábban járt hétfőn este.

Olvasónk Pusztaszabolcsig utazott Pécsről hétfő délután, Pusztaszabolcsig a menetjegyet, Sárbogárdig egy IC-pótjegyet váltott meg. Utóbbit azért kérte, mert az IC-helyjeggyel a pótlóbuszozás kissé gyorsabb (szűk másfél óra helyjeggyel, anélkül viszont inkább 2, de lehet, hogy több is).

A pótlóbuszon a klíma nem állt a helyzet magaslatán olvasónk szerint, mindenkiről dőlt a víz, de kibírták, meg is érkeztek Sárbogárdra, ahol a csatlakozó IC várta azokat, akik botor módon a vasúttal tervezték a budapesti útjukat.

Olvasónk Sárbogárd és Pusztaszabolcs közt egy személyvonatot vett volna igénybe (mivel utóbbi állomáson az IC nem áll meg), ami 19:27-kor indult volna Sárbogárdról, hogy Pusztaszabolcs nemzetközi pályaudvarára 19:50-re be is érjen, ha a menetrend kőbe lenne vésve.

A 8031-es számú személyvonat azonban nem volt sehol, nem állt bent az állomáson. Az IC pedig elindult, mert a vonat nem vár.

A pénztárban dolgozó hölgy sem tudta, hogy mi lelte a személyvonatot, miért bujdokolt el, miért nincs a helyén, de ő is arra várt, mert azzal tudott volna hazajutni.

Olvasónk nem adta fel a harcot az igazság és a személyvonat hollétének kiderítésében, felhívta hát a MÁV belföldi tudakozóját, ahol két próbálkozás és fél óra Vivaldi kényszerű meghallgatása után elérhetővé vált az ügyfélszolgálat munkatársa. Sokra mondjuk nem ment vele olvasónk, mert ugyan az ügyfélszolgálatos látta a rendszerben a vonatot, azt ő sem tudta megmondani, hogy mi lett vele.

Eddigre egyébként már este 8 óra lett, olvasónk a menetrend szerint már tíz perce beért Pusztaszabolcsra, de ehelyett még mindig Sárbogárdon rostokolt. Ekkor visszakérte a jegye árát, de csak a Sárbogárd-Pusztaszabolcs viszonylatra váltották neki vissza, miért 150 forintot kapott. Nyilván a jegye sokkal többe került eddig, csak az IC hely- és pótjegy 535 forintba került.

Lett volna 20:34-kor egy következő vonat, ezt olvasónk nem várta meg, hanem telefonált a barátainak, akik már Sárbogárdon várták, hogy ugorjanak el érte.

Olvasónk alapvetően meg volt elégedve a helyi vasutasok és az ügyfélszolgálatos segítőkészségével, de azt eléggé elfogadhatatlannak tartja a XXI. században, hogy egy személyvonat csak úgy eltűnik, tájékoztatás meg nincs róla.

Úgy tudni, végül jó egy órás késéssel kullogott be az elveszett személyvonat Sárbogárdra. Kedden már a MÁV honlapján is az szerepelt, hogy a Dombóvár és Pusztaszabolcs között közlekedő 8031-es személyvonat Sárbogárdról nem 19:27-kor, hanem 20:28-kor indul tovább Pusztaszabolcsra - ez viszont hétfő este még nem így volt elérhető olvasónk szerint.

A plusz egy óra alatt egyébként akár el is lehet játszani Parti Nagy Lajos Ibusár című huszerettjét Sárbogárdon.

Jövő tavasztól egyébként egy éves vágányzár lesz Érd és Kelenföld között, csak szólunk.

És a fenti sztorihoz csak ennyit tennénk hozzá: