Júliusig 20 milliárdot vert el önreklámra és ellenségkép-gyártásra a kormány

2019. július 20. 10:29

Júliusra elfogyott a kormányzati kommunikációra szánt 20 milliárd forint a G7.hu szerint, mivel most újabb, közel kétmilliárd forintos megbízást adott a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a "minden szuper"- és az "őket kell utálni"-jellegű reklámok folytatására, vagy ahogy kormányoldalon fogalmaznak, az állampolgárok tájékoztatására.

A lap felidézi, a kormány körülbelül két és fél éve kapott rá a rendszeres plakátkampányra, a legutóbbi, kétmilliárdos megbízás már a tizenötödik az "állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” néven futó közbeszerzések sorában.

A pénzt nem sajnálják: a G7.hu szerint a szerződések összértéke a kezdetek óta a 70 milliárd forintot közelíti, rádásul egyre gyorsabban égeti el a kormány a propagandára szánt forintokat.

A G7.hu megjegyzi, minden állami kommunikációs költés a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül egy csoporthoz, Balásy Gyula médiaügynökségeihez kerül. Ez pedig azt is jelzi, hogy a költségeket nem piaci tényezők mozgatják.

Forrás: pecsistop.hu/G7.hu