Orbán nem költ Facebook hirdetésre, mégis milliós követőtábora van

2021. április 18. 17:35 2021. ápr. 18. 17:35

Jelenleg már elképzelhetetlen megnyerni egy választást a közösségi oldalak használata nélkül, így a Heti Napló annak járt utána, hogy melyik politikusok és pártok a legnépszerűbbek, kit követnek a legtöbben és ki mennyire innovatívan használja az online tér adta lehetőségeket.

A politikusok listáját torony magasan vezeti Orbán Viktor, őt követi Jakab Péter és Gyurcsány Ferenc, míg a pártok közül a Jobbik és a Kétfarkú Kutyapárt áll a legjobban – derült ki a Heti Napló összegzéséből. A Pécsi STOP legfrissebb híreit itt találod! 

A miniszterelnök mostanra 1,2 millió követőt gyűjtött. Ehhez sokat hozzátett az, hogy a járvány kezdete óta számos fontos információt a saját oldalán jelent be a kormányfő. A miniszterelnök a közhiedelemmel ellentétben, egyébként aktív internet felhasználó. A tartalmakat általában még a megjelenés előtt látja, a személyes szövegeket mindig ő maga írja. Tény, hogy csaknem mindig van körülötte egy fotós, vagy egy kamera, így könnyű spontán jeleneteket is elkapni, mint ezeket a stopposokat.


Az innováció tekintetében Gyurcsány Ferenc tudott újat mutatni, azzal, hogy elkezdte használni a csetbotot, bár az ellenzéki politikus amúgy is gyakran viselkedik inkább influenszerként mint politikusként a közösségi oldalain. Ő volt az egyik első a politikusok közül, akik a YouTube-ot használta. A közösségi média-szakértők szerint csak akkor működik ez a fajta kommunikáció, ha önazonos képet tudnak mutatni.

A hitelességi kérdés az egyik legfontosabb, nem véletlen, hogy a Fidesz az ellenfelei elleni küzdelemben is sokszor a közösségi médiában mutatott képet támadja. Ilyen volt, a megkérdőjelezése Karácsony Gergely biciklivel való közlekedésének, vagy ilyen volt Jakab Péter párizsi evése ellen indított kampány.

Nem mindig függ össze a reklámokra elköltött összeg és a követők száma. A Kétfarkú Kutyapárt miközben alig több, mint fél millió forintot költött az oldalára 310 ezer követővel a harmadik legnépszerűbb párt a Facebookon. De még meglepőbb adat, hogy Orbán Viktor, több mint 1 millió követővel rendelkezik, miközben egyáltalán nem költ Facebook hirdetésre. Eközben a Fidesz és Magyarország kormányának oldala több mint 370 millió forintot költött a nyilvános adatok szerint az elmúlt két évben. A Pécsi STOP legfrissebb híreit itt találod! 

Forrás: atv.hu