2020 márciusában indulhat az M6-os végének építése
Ehhez az is kell, hogy ne jöjjön semmi közbe, és meglegyen a beruházásra a pénz.
Megint módosították több közlekedési beruházás dátumain, a változások a Magyar Közlöny 2019. évi 33. számában jelentek meg - vette észre a Szabad Pécs.
A Baranyát leginkább érdeklő projekt az M6-os autópálya utolsó, 20 kilométeres szakaszának megépítése.
Még decemberben írta meg lapunk a Napi.hu nyomán, hogy a 2010 óta várt sztráda-befejezése 2020-ra biztos nem fog elkészülni, sőt anno márciusban maga Orbán Viktor miniszterelnök is azt találta mondani, hogy ez a feladat már a következő ciklus egyik célkitűzése lesz.
A mostani módosítás értelmében az utolsó 20 kilométer (Bóly és Ivándárda között, de a villányi csomópont megépítése nélkül) ütemezése a következően fog alakulni:
Jól látható, hogy a kivitelezés kezdete 2020. márciusának vége, ám ha nem sikerül időben kiválasztani a kivitelezőt, akkor az nagyfokú csúszás esetén befolyásolhatja a kivitelezés kezdési dátumát.
A hiányzó szakasz kiépítésének költségei az elmúlt években folyamatosan nőttek, a legutolsó becslés a 20 kilométerre közel 70 milliárd forintról szólt. Októberben a kormány 73 milliárd forintnyi eurót vett fel az Európai Beruházási Banktól (EIB), a pénzt közlekedési projektekre, így az M6-os befejezésére szándékozták fordítani az uniós források igénybevétele mellett.