Az állam beszállhat a pécsi buszközlekedés fenntartásába - erről tárgyalt Kósa
A pécsi buszközlekedés finanszírozásába beszáll az állam, erről beszélt Kósa Lajos a baranyai megyeszékhelyen. Arról is szó esett a nem nyilvános sajtótájékoztatón, hogy az M60-as és az M6-os utak tovább épülhetnek, az egyetem pedig további támogatásra számíthat a Modern Városok Programban.
Kedden tartott tárgyalást, majd sajtótájékoztatót Pécsen Kósa "1300 milliárd" Lajos, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli minisztere. A sajtótájékoztatóra csak a kormánypárti média és a Magyar Távirati Iroda kapott meghívást, a helyi sajtó ellenzéki részét ezzel zárva ki a rendezvényről.
Kósa Lajos érkezésének kárát a szolgálati gépjármű látta, a sofőrnek ugyanis nem sikerült elsőre beállnia a városháza kapujába. Tette a népművészetet is megihlette, íme:
Mindent visz a Pécsen keringőző Kósa Lajos-Palik László mashup
Alig hogy száguldani kezdett a magyar sajtóban Kósa Lajos sofőrjének pécsi kálváriájáról készült videó, a felvétel már meg is kapta a tökéletes kommentárt. Mint ismert, kedden kétségbeesve küzdött a hétfőn a sajtó elől epikusat menekülő Kósa Lajos sofőre a baranyai megyeszékhelyen, hogy úgy álljon oda a városházához, hogy utasát, a Modern Városok Program titokban érkező miniszterét ne tudják kérdezni az újságírók.
A nemzet Lajosa a sajtótájékoztatón a PécsiÚjság.hu cikke szerint arról beszélt, hogy a korábban már a Modern Városok Programban barnamezős beruházásokra jóváhagyott mintegy 4,5 milliárdot a helyi közlekedés és infrastrukturális fejlesztésekre fordíthatja a városvezetés. Mindezek mellett az állam szerepet fog vállalni a helyi tömegközlekedés további fenntartásában.
Páva Zsolt polgármester azt nyilatkozta, hogy a 4,5 milliárdos forrás jelentős részét elektromos buszok beszerzésére fogják fordítani, ezzel érve el költségcsökkenést. Arról is beszélt nyilván, hogy mindezekről a szocialisták tehetnek - holott a helyzetbe azért bőven belejátszik a Volvo-ügy is.
Kósa arról is beszélt, hogy Pécset a Kárpát-medence délnyugati részének urbanizációs központjává kell tenni, erre és a város fejlesztésére több évtizedre szóló tervet dolgoznak ki. A miniszter arról is beszélt, hogy a nagy régiós központok közül Miskolc és Pécs szenvedte meg a szocialista nehézipar összeomlását a legjobban, de "az alapvető adottságok tekintetében Pécs van a legkedvezőtlenebb helyzetben" a cikk szerint.
A kulturális infrastruktúráról Kósa azt tartja, hogy az egy négyszázezres városnak is becsületére válna, csakhogy Pécsen nem laknak ennyien, így ezért vállalta át a fenntartást az állam.
Hoppál Péter kulturális államtitkár szerint míg idén 1,87 milliárdot kapott Pécs a ZSÖK-re és a Kodály Központ fenntartására, addig ez az összeg jövőre átlépi 2 milliárd forintot.)
A választást követően a város vezetőivel közösen dolgozzuk ki a város hosszú távra szóló fejlesztési tervét, amelynek megvalósítására több százmilliárd forintra számíthat Pécs
- nyilatkozta Kósa a lap cikke szerint.
A miniszter arról is beszélt, hogy 76 milliárd forintot fordítanak majd az elkövetkezőkben az M60-as és az M6-os folytatására, ami a jelenlegi tervek szerint ugyan 2010 óta már többször is be lett ígérve, de még a 2022-es választáson is kampánytéma lesz.
Kósa szerint a Modern Városok Programból célzottan a Pécsi Tudományegyetem fejlesztésére szánt 24 milliárd forint nem lesz elég, így egyeztetni fognak az egyetemi vezetőkkel, hogy a második ütemre mekkora forrásra van még szükség. A tárgyalásokra Csizi Péter lett kijelölve.