Ismét megígérték az M6-os befejezését, 72 milliárdba kerülhet

2019. április 10. 08:58

Kormánylapban ígére be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy a ciklus végéig, 2022-ig most már tényleg minden autópálya elér a határig. Igen, az M6-os is.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatására hivatkozva arról számolt be az ex-Magyar Idők Magyar Nemzet, hogy 2022-ig - vagyis a mostani kormány ciklusának végéig - minden gyorsforgalmi út, amely most még továbbépítésre vár, az el fog érni a határig. (És nemcsak a gyorsforgalmik, de más, alacsonyabb rendű utak is bekerültek a fejlesztési programba.)

Ez összesen 240,5 kilométernyi fejlesztést jelent a lap szerint, amelyet potom 650 milliárd forintból zavarnának le.

A cikk szerint a következő utaknál várható a befejezés a ciklus végéig:

  • az M4-es gyorsforgalmi 2020 közepére érhet el a román határig Berettyóújfalutól (2x2 sávos szakasz 26,5 kilométeren 83 milliárd forintból);
  • a 48-as főút burkolatcseréje Debrecen és a nyírábrányi határátkelő között (26,5 kilométernyi szakasz, a becsült költsége a munkálatoknak jelenleg 13,1 milliárd forint, és 2021 elejére várható az átadás);
  • az M3-as autópálya M30-as leágazása Miskolctól épül tornyosnémeti irányába a szlovák határ felé. A tervek szerint 2021 második felére érik el a határt, a közel 60 kilométeres szakasz építése kilométerenként hárommilliárd forintba kerül (kb. 180 milliárd forint);
  • az M8-as autópályává fejleszthető, jelenlegi tervek szerint 2x1 sávos, 28,1 kilométeres szakasza Körmendtől az osztrák határig 61,7 milliárd forintból készülhet el a ciklus végéig;
  • az M85-ös Csorna és Sopron közti 50 kilométeres, 2x2 sávos szakaszát a NIF szerint 2021 végétől lehet használni majd, a beruházás mintegy 153 milliárd forintba fog kerülni. Emellett a Sopron és Fertőrákos közti 6,4 kilométeres szakasz is megépül 17,8 milliárd forintért;
  • az M15-ös (az M1-es autópálya Pozsony felé tartó kiágazása) a tervek szerint egy éven belül elkészül 20 milliárd forintért;
  • az új komáromi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat várhatóan 2021 első felében készül el, ezt 91,2 millió euróból építik (ez a jelenlegi árfolyam szerint 29,27 milliárd forintot jelent);
  • az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós közti szakaszának 2x1 sávról autópályává bővítése várhatóan még 2020-ban elkészül, a 10 kilométeres szakaszon a munkálatok 16,7 milliárd forintba kerülhet.
  • Végül és utolsó sorban a Magyar Nemzet megemlíti az M6-os autópályát is, amelyet 2010 óta többször ígértek be kormánypárti politikusok a megyében, mint ahány kilométere a 2010-es átadás óta elkészült.

    A cikk szerint az M6-os építését 2021-től Bólytól folytatják a horvát határ felé, a 20,5 kilométeres szakasz megépítése 72 milliárd forintba kerülhet. Ez azt jelenti, hogy a maradék szakaszt kilométerenként 3,5 milliárd forintért építhetik meg (pár éve a költségbecslés még csak kilométerenként 3 milliárd forintról szólt).

    Forrás: Pécsi STOP