Kampánnyal pörgeti fel a turizmust a pécsi önkormányzat

2020. június 26. 12:40 2020. jún. 26. 12:40

Pécs NYITVA néven kampányt indít a pécsi önkormányzat, melynek célja, hogy a város újfent megmutathassa a járvány előtti arcát, továbbá hogy bemutassák, a megyeszékhely nyitott, élő közösségi terei, mediterrán, teraszos hangulata újra hívogatja a látogatókat.

A kampány indulásáról Bognár Szilvia és Ruzsa Csaba alpolgármesterek tartottak sajtótájékoztatót Pécs főterén, a Zsolnay-kútnál.

Fotó: Pécsi STOP

Bognár Szilvia alpolgármester elmondta, remélik, hogy hasonlóan nagy látogatószámot fognak hozni azok a kiállítóterek, múzeumok és szálláshelyek, amikre alapozva a Pécs Nyitva kampányt felépítették. Hozzátette, nagy párbeszéd és együttgondolkodás előzte meg a kampányt, amely július elsejétől indul, és augusztus végéig tart számos izgalmas programmal. A részletekről július elsején számol be az önkormányzat

Ruzsa Csaba alpolgármester emlékeztetett rá, hogy a járványhelyzet a turisztikai szektorban nagy visszaesést okozott, és mostanra több egyeztetést is megejtett az önkormányzat a turisztikai szolgáltatókkal.

"A város szeretné őket támogatni abban, hogy újra tudjanak indulni, ezért egy 12-15 millió forintos médiakampánnyal fogja támogatni a helyi cégeket"

- fogalmazott Ruzsa. Szavai szerint elsősorban online és célzott lesz ez a kampány, nagyvárosi és gyerekes családok tekintetében, de lesznek hagyományos elemei is, mint a nagyvárosokba kikerülő plakátok. 

A cél, mint mondta, alapvetően az, hogy elinduljon egy közös gondolkodás a turisztikában érdekelt pécsi cégekkel és szolgáltatókkal, és hogy kialakuljon egy olyan párbeszéd, amivel folyamatosan növelni lehet a vendégek számát.

A kampány szimbóluma egy nyitott lakat, erről Ruzsa Csaba azt mondta, ezt a pécsieknek nem kell megmagyarázni, mert van egy érzelmi kötődés a lakatfalakhoz a városban. Emellett pedig azt a nyitott város-elképzelést is szimbolizálja, ami Pécsre jellemző. A turisztikai kampány fontos eleme még, hogy a helyi termékeket szeretnék még jobban ismertté tenni - az alpolgármester példaként a cirfandlit és a Pécsi Sört hozta fel, amelyek vendéglátószolgáltatókkal kiemelt ajándéktermékként fognak szolgálni.

Fotó: Pécsi STOP

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a kampányban résztvevő boltokat fel is matricázzák. Az első matrica a városháza aljában található borozóra került fel.

Forrás: Pécsi STOP