Közel 6 milliárd forintnyi hitelből szerezték be az újabb buszokat Pécsen
Ilyet is már rég láttunk: az egyik önkormányzati bizottsági ülésre készült előterjesztés elmeséli, hogy mik olvashatóak a mellékletben, amit valamiért nem lehet elérni az önkormányzati honlapon. Többek között kiderül belőle, hogy minimum mennyi hitelből finanszírozták az újonnan beszerzett pécsi buszokat.
A pécsi önkormányzat pénzügyi és gazdasági bizottsága augusztus 15-én tart ülést, ahol az egyik előterjesztés "a Tüke Busz Zrt. buszbeszerzéseiről és közösségi közlekedés műszaki hátterének működés-hatékonysági vizsgálatáról" szól.
A dokumentum fedlapja szerint lenne egy melléklete is az előterjesztésnek, ez azonban augusztus 14-én délelőtt még nem volt elérhető a pécsi önkormányzat honlapján.
Csupán az előterjesztés, amelyben elmesélik, hogy mit is lehet kiolvasni a mellékletben foglaltakból.
A dokumentum szerint Páva Zsolt pécsi polgármester ebben az évben célvizsgálatot rendelt el a meglehetősen furcsa buszbeszerzések miatt (erről bővebben itt olvashatnak - a szerk.), ezt képviselői kezdeményezésre indította el.
a buszbeszerzési közbeszerzési eljárás szabályosságát vizsgáló ellenőrzésről készült jelentés megküldésre került a tisztségviselők, a jegyző és a kezdeményező képviselő részére, továbbá a dokumentumba történő betekintési jog biztosításra került
- olvasható az előterjesztésben.
Az is szerepel a dokumentumban, hogy mennyit költöttek el és milyen forrásból az új, vagy újonnan, de használtan beszerzett buszokra.
Vagyis a buszbeszerzésre az elmúlt 5 évben közel 6 milliárd forintnyi hitelt és kölcsönt vett föl az önkormányzat. |
Az előterjesztés elmeséli azt is az egyelőre nem látható mellékletre hivatkozva, hogy mennyivel jobbak az újabban beszerzett buszok, mint a régi állomány, és még spórolnak is vele. Igaz, a beszerzésekre felvett hitelek eléggé megnyomják a Tüke Busz Zrt-t.
"Az előterjesztés mellékletében levő dokumentáció részletes összehasonlítást tartalmaz a beszerzett és a korábbi járműpark típusai szerint a hosszú távú üzemanyag fogyasztásnak, javításnak és szükséges felújításnak az összegszerűségéről. A kimutatás alapján megállapítható, hogy elsősorban a javítási költségekben jelentkező költségdifferencia az, ami a jelenlegi járműállomány és a korábban bérelt állomány közötti gazdaságossági különbséget okozza.
Ugyanakkor az is látszik, hogy a néhány év alatt gyakorlatilag újraépített járműállomány beszerzésének finanszírozása jelentős törlesztési kötelmet jelent a Társaság számára."