Rendbe rakná a kormány az 55-ös főút dunántúli szakaszát 2022-ig

2018. november 16. 18:26 2018. nov. 16. 18:26

Több vasút és útvonal fejlesztése mellett a kormány az 55-ös főút dunántúli szakaszát is rendbe kívánja tenni egy friss kormányhatározat szerint. Nem ártana ennek a szakasznak a fejlődés, mely a dél-dunántúli régió kevés számú keleti közúti folyosójának egyike.

A Magyar Közlöny 177. számában jelent meg egy kormányhatározat, mely a Közép-duna menti térség vasúti és közúti fejlesztéseit tartalmazza.

A 2022-ig hirdetett tervezett szerint a térség vasúti mellékvonalaira 7 milliárd forintot fognak fordítani - a tervről az iho.hu írt bővebben. A közlekedési szakportál megjegyzése szerint ha a Komárom-Sárbogárd transzverzális vasútvonalat rendbe rakják, akkor a Komárom, Kisbér, Mór, Székesfehérvár, Börgönd, Sárbogárd útirányon át akár egy Pécs-Győr gyorsvonatot is el lehet képzelni a jövőben.

A közúti (helyi és országos utak) fejlesztésére a tervezet szerint 2018-2022 között 5,7 milliárd forintot különítenének el, többek közt a paksi kikötő és az M6-os autópálya közti kapcsolatot, szekszárdi és paksi elkerülőutat és más egyebeket fejlesztenének.

A tervezetben szerepel az 55-ös főút is, mely a dél-dunántúli régió egyik közúti kapcsolatát (a másik a Szekszárdtól induló M9-es autóút az 51-es főútig) jelenti a közép- és délkelet-magyaroroszági régiókkal (távlatilag pedig Romániával).

A harmadik közlekedési kapcsolat majd a mohácsi híddal érkezhet meg, bár ennél a projektnél is sok a kérdőjel egyelőre.

Aki már járt az 55-ös főút Bátaszék és Baja közti szakaszán, az jól tudja, hogy a leginkább zavarérzékeny része a dunántúli szakasznak a Pörböly és Baja közti, amely végig a gemenci tájvédelmi körzeten át fut - egyik oldalt a vasúti töltés, másikon a természet, a kettő közt pedig az alig két kamionnyi széles útszakasz.

A kormányhatározat erre a szakaszra vonatkozóan csak annyit ír, hogy fejleszteni kell, és vele párhuzamosan egy bicikliutat is ki kell alakítani. Ennél bővebb elképzelés nincs leírva, pedig ennek a szakasznak nem ártana akár - nyilván, a természetvédelmet szem előtt tartva - egy négysávos bővítés sem. De legalább egy szélesítés ráférne az útpályára.

Az 55-ös főutat érintő másik fejlesztés a Pörböly és alsónyék közti szakaszt érintheti majd, itt is csak fejlesztés címszó szerepel.