170 milliót irányzott elő a kormány Lázár János déli vasútötletére
Megdobta a kormány Lázár jános Déli Vasútra vonatkozó ötletét némi pénzzel, az előirányzott 170 millió forintból kell elkészíteni a terveket a több határon átívelő vasútfejlesztésre.
Mint ismert, nemrég Lázár János azzal turnézta körbe a sajtót, hogy előhúzta a Monarchiában létező (és a trianoni országhatárok meghúzásával alaposan megcsonkított) Alföld-Fiume vasútvonal némileg módosított útvonalát, mint amely a keleti és déli országrészeket kötné össze partiumi és vajdasági területek érintésével.
Tervei szerint a Déli Vasút - amely villamosítva lenne végig - Debrecentől a partiumi Nagyvárad és Nagyszalonta érintésével Kötegyán-Gyula-Békéscsaba-Szeged-Szabadka-Bácsalmás-Baja-Bátaszék útirányon keresztül egészen Pécsig érne a bajai hídon keresztül.
A nagy ötletre Hargitai János KDNP-s extanácselnök országgyűlési képviselő is felkapta a fejét, ő már azt vizionálta, hogy a vasútvonalnak Mohácsnál kellene kereszteznie a Dunát a még csak papíron létező hídon.
Az ötletről, annak buktatóiról ebben a cikkben írtunk bővebben:
|
A június 5-ei Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint a kormány egyetért azzal, hogy a Budapest-Kolozsvár és a Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére biztosított források 2019-ben fel nem használandó részéből 170 millió forintot a Déli Vasút fejlesztési tervre csoportosítsanak át, a terveket pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) bevonásával kell elkészíteni. (1,19 milliárd forint pedig Debrecenbe kerül a BMW-gyár miatt, a pénzből közúti, vasúti és közműfejlesztésre fordíthatják.)
Hogy a Déli Vasút tervében szerepet kap-e a Hargitai János által fölvetett mohácsi átvezetés ötlete, az egyelőre nagy kérdés.