Ismét nekiveselkedik a kormány, hogy Baranya ne maradjon zsákutca
Megint megoldaná a kormány a baranyai közlekedési zsákutcákat: az M6-os autópálya és az M60-as autóút kapcsán egyeztetéseket folytatnak a horvát féllel. A Budapest-Pécs-Eszék vasútjáratot is visszahoznák, lehetőleg átszállás nélkül, 5 és fél órás menetidővel.
Megint elővette a kormány a baranyai útfejlesztéseket, ezúttal a Drávaszög közlekedési infrastrukturális fejlesztéseiről címmel olvasható a Magyar Közlönyben a vonatkozó kormányhatározat.
A rendelet szerint a "kormány egyetért a Drávaszög közlekedési összeköttetéseinek átfogó fejlesztéseivel", ennek fejében pedig a következőket kívánja tenni:
Ez utóbbi kapcsán a nemzeti fejlesztési miniszternek 2018. június 30-ig van ideje arra, hogy összerakja az újraindítandó járat tervét, valamint ezt le is egyeztesse a horvát féllel.
A mostani kormányhatározatban belengetett tervek nem újak, az M6-os és M60-as kapcsán már 2010-es átadásuk óta jelen van az igény a folytatásra - más kérdés, hogy a fejlesztéseket maga Orbán Viktor vonta vissza 2014 végén, hogy aztán alig pár hónappal később újra megígérhesse.
A 67-es út meghosszabbítása és a hozzá szükséges híd ötlete is régi, már 2005-ben is írtak róla, mint több évtizede folyamatosan jelen lévő igényről. (A Vejtihez tervezett, és eredetileg 2013-ra ígért határkomp megépítése továbbra is a levegőben lóg, ezt most nem ígérték be újra.)
A szarajevói nemzetközi gyors 2012-es kiiktatása óta folyamatosan van igény egy legalább Eszékig közlekedő vasútjáratra, még a magyar-horvát vegyes bizottság is sürgette az újraindítást az év elején. (Egy kis ideig volt szinte közvetlen, igaz több átszállásos kapcsolat vasárnaponként Eszék és Pécs, valamint Budapest közt, de azt meg a MÁV törölte el.)