Olajkályhával fűtik a Pécs által áhított elektromos buszokat
Nem tűnik annyira környezetkímélőnek a Pécsre is beszerezni kívánt elektromos busztípus, több ugyanis kékes füstöt ereget a budai Várban. Egy Facebook-oldal szerint az elektromos buszok fűtésére szolgáló gázolajos kályha az okozója a füstnek, de legalább a busz akkumulátorait kímélik a módszerrel.
Érdekes fotó került fel az I. kerület, Budavár Facebook-oldalára, amelyen egy Modulo típusú elektromos busz látható, amint épp a budai Várba hajt be az egyik fizetőkapunál.
A furcsaságot a busz végéből fölcsapó kékes füst okozza, ugyanis egy elektromos busznál ritkán látható belsőégésű motorokat megszégyenítő "kipufogógáz-felhő".
A megoldás azonban sokkal egyszerűbb, erről a Facebook-oldal számolt be:
"Többen aggódva kérdeztétek, miért füstölnek a vári elektromos autóbuszok, biztonságosak-e?
Az elektromos buszok utastér fűtését forró víz biztosítja, melyet a jármű hátsó részébe épített "gázolajos kályha" melegít fel. Üzem közben egyes esetekben füstölés látszik a jármű hátsó részénél, mely üzemszerű, nem a kigyulladás jelei.
Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy a hideg által erősen igénybe vett akkumulátorokat jelentősen kíméli"
- olvasható a bejegyzésben.Gázolajos kályha egy XXI. századi, környezetkímélő buszban.
Egy ilyen busz darabja 175 millió forintba került a BKV-nak, de Pécs is körülbelül ugyanilyen felszereltségű buszok beszerzését tervezi. Idén kettőt már beállítana a pécsi önkormányzat a belvárosban, a végső szám 24-30 busz lehet.
A BKV-nál szolgálatban álló elektromos buszok a párás időjárást nem nagyon kedvelik, de a latyakos úttal is meggyűlt a bajuk Budapesten az elmúlt bő egy hétben.