Nincs minden rendben azokkal az elektromos buszokkal, amilyenekből Pécs is venne
Megint gondok voltak a BKV-nál azokkal a magyar gyártású elektromos buszokkal, melyekből Pécs is legalább kettőt, de inkább egy tucatot kíván beszerezni.
Hosszú hónapokra le kellett állítania a fővárosi BKV-nak két magyar gyártmányú, és darabonként 170 millió forintba kerülő elektromos buszát - olvasható a Népszava cikkében.
A lap szerint két Modulo C86E típusú busszal akadtak gondok, ezeket hónapokig nem sikerült forgalomba állítani műszaki gondjaik miatt, de a korábban vásárolt ugyanilyen gyártmányú 20 buszból is sokat kellett huzamosabb időre leállítani. Hogy ez mennyi idő volt, arra a cég nem tért ki, a Népszavának ennyit írtak: „az átlagos idő az egyes járműveknél nagy szórást mutat.”
A lapnak annyit sikerült megtudnia, hogy "a típus legjellemzőbb hibái az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak. Optimális esetben a busz megszakítás nélkül 150 kilométert tudna megtenni egy feltöltéssel."
Tavaly októberben az Omnibusz blog arról számolt be, hogy a 20 példányos e-flottát le kellett állítania a BKV-nak, mert problémák voltak velük, leginkább a kompozit szerkezet kezdte magát megadni.
A BKV-nak 2017 februárjában is akadtak gondjai a hazai gyártmányú elektromos buszokkal, akkor a budai várba nem tudtak feljutni a járművek, és kiderült, a hideget ugyan bírják, ám a pára már betesz nekik.
Pécsen még 2016-ban hozott arról több döntést is a közgyűlés, hogy ilyen, Modulo C68 ES típusú buszokat szerezzenek be. Erre kiírtak egy feltételes uniós közbeszerzési eljárást, amin a buszokat gyártó cég futott be.
A pécsi önkormányzat egyébként már tavaly tervezte egész évben, hogy két ilyen buszt beszerez, amik majd a 44-es vonalán fognak futni. Erről idén is beszélt Decsi István alpolgármester, aki szerint a város TOP-os keretéből (vagyis uniós pénzből) már folyamatban van a buszok beszerzése, amelyekhez egy mobil töltőt fognak szolgálatba állítani.
Pécsre egyébként egy 12 darabos flottát akar a városvezetés már pár éve, emiatt a Tüke Busz telephelyén ki kell építeni egy új üzemcsarnokot (165 millió forintért a Pécsi Újság.hu cikke szerint), ahol az elektromos buszokat lehet majd tölteni. A flottához szükséges pénz egy tavalyi kormánydöntés szerint megvan, Pécs 1,7 milliárd forintot kapott az elektromos közlekedés fejlesztésére.
Budapesten a téli fűtését a buszoknak amúgy olajkályhával oldották meg:
Olajkályhával fűtik a Pécs által áhított elektromos buszokat
Nem tűnik annyira környezetkímélőnek a Pécsre is beszerezni kívánt elektromos busztípus, több ugyanis kékes füstöt ereget a budai Várban. Egy Facebook-oldal szerint az elektromos buszok fűtésére szolgáló gázolajos kályha az okozója a füstnek, de legalább a busz akkumulátorait kímélik a módszerrel. Érdekes fotó került fel az I.