M6-os: már Orbán is elismerte, csak a következő ciklusban lehet kész
Továbbra sem halad az M6-os autópálya utolsó 20 kilométerének építése, mely a horvát határig vezetné tovább a forgalmat. Kedden Orbán Viktor is beismerte, csak a következő ciklusban készülhet el az utolsó rész.
Megszámolni sem tudjuk lassan, hányszor ígérték be az éppen futó kormányzati ciklus végére az M6-os autópálya utolsó, a horvát határig hiányzó szakaszát már az elmúlt években.
Mint februárban a Pécsi STOP megírta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint sem lesz kész 2020 végére a hiányzó szakasz (amelyre csak becslés létezik, de így is már 69,26 milliárd forintnál járunk).
A minisztérium februárban a következőket válaszolta kérdéseinkre:
"A gyorsforgalmi kapcsolat megnyitásának két feltétele van. Az egyik az út megépítése, a másik a határellenőrzés kiépítése (ha Horvátország a kivitelezés megkezdéséig nem lép be a schengeni övezetbe). Az építés ütemezését tehát nem egyedül a műszaki előrehaladás, hanem az említett két feltétel együttes teljesülése határozza meg.
A kétoldalú egyeztetéseken a magyar és a horvát fél egyetértett abban, hogy az M6 és az A5 gyorsforgalmi utak összekötésének összehangolt megvalósítására reálisan a következő uniós pénzügyi ciklus keretein belül, a 2021-ben megnyíló források felhasználásával lesz lehetőség.
Szakértői szinten egyetértés született arról is, hogy a határkapcsolat a megelőző és a követő szakaszokhoz igazodva mindkét ország területén autópálya keresztmetszettel épüljön meg. A fejlesztési tárca kezdeményezni fogja a kapcsolódó kormánydöntés módosítását."
Vagyis eleve 2021-re csúszott már az építkezés tervezett indítása.
Kedden azonban Orbán Viktor is nyilatkozott a témáról, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdasági évnyitó című budapesti gazdaságpolitikai fórumán a következőket mondta az MTI híradása szerint:
(...) célul tűzte, hogy a következő ciklusban autópálya érje el Kassát Miskolc felől, Pécs irányából pedig a horvát határt.
Nincs itt semmi látnivaló, ellenben Pécsen újra meg lehet ígérni mind a mostani, mind pedig a következő választási kampányban az M6-os és M60-as folytatását.