20 milliót költött el A Kopasz Facebook-oldala Magyar Péter hiteltelenítésére

2025. január 17. 14:01 2025. jan. 17. 14:01

Az elmúlt három hónapban az Aktuális jelentős szereplővé vált a fideszes propagandavilág legnagyobb hirdetési költekezői között. A Telex szerint az oldal, amely Filep Dávid fideszes influenszerhez, ismertebb nevén "A Kopaszt Oszt"-hoz köthető, 20,7 millió forintot költött el Facebook-hirdetésekre ebben az időszakban. A Meta Ad Library adatai alapján ennél többet csak a magyar kormány és Orbán Viktor fordított reklámokra.

A Fideszen kívüli politikai szereplők közül egyedül a Tisza Párt került be a top 10-be, ugyanakkor a legnagyobb ellenzéki pártot is túlszárnyalta a Mandiner és az Origo hirdetési költsége.

Az Aktuális októberben tért vissza közel kétéves szünet után. A rövid videókra specializálódott oldal intenzív támadásokkal kezdte újra működését, például Magyar Pétert kritizálta, akit korábban Vogel Evelin ügyében támadtak, de az ukrán zászlós pólóban Zelenszkij beszéde alatt jelen lévő tiszás EP-képviselők sem maradtak ki a célkeresztből.

Korábban az Aktuális weboldalként is üzemelt, mára viszont csupán egy 18 ezer követővel rendelkező Facebook-oldal formájában létezik. Az oldalt korábban Filep Dávid egykori, 2023-ban megszüntetett kommunikációs cége, az Aktuális Média Nonprofit Kft. működtette. A cég jelentős összegeket költött hirdetésekre: 2021 és 2022 között összesen 296 millió forintot fordított Facebook-reklámokra, míg a Mini Feri- és Gyurcsány-show-témájú YouTube-videókra közel 160 millió forintot költöttek.

A két év kihagyás után visszatért Aktuális további rejtélyt jelent, mivel tavaly november 25-én posztolt utoljára, azóta ismét csendben van az oldal.

 

Forrás: telex.hu