28 milliárd forintot költött hirdetésekre a kormány december óta

2021. május 9. 20:08 2021. máj. 9. 20:08

A Rogán Antal által vezetett Kabinetiroda már közel 28 milliárdot költött december óta kommunikációra és hirdetésekre.

K-monitor a Kabinetiroda szerződései alapján számol be arról, hogy közel 28 milliárd forint értékben kapott megbízásokat Rogán Antaléktól a New Law Media a kormány népszerűségének a növelésére. A cég – amely Balásy Gyuláé – már 2019-ben is hozzájutott 70 milliárd forint közpénzhez.

A szerződésből az is kiderül, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség 10,86 milliárd forintból működik idén, míg a Kommentár Alapítvány 300 millió forint kapott a működési költségei fedezésére és további 3 milliárd jutott a Kommentár ingatlanaira.

A Kommentár Alapítvány adja ki a Kommentár című lapot, amelyben a Telex beszámolója alapján, szerkesztői pozíciót tölt be többek között L. Simon László és Szalai Zoltán is, főszerkesztője pedig nem más mint Békés Márton, aki a Terror Háza kutatási igazgatója.

A szerződésben szerepel, hogy a Batthány Lajos Alapítvány tavaly december végén 3,4 milliárdot kapott, idén április hatodikáig pedig további 2,8 milliárd forint járt nekik, hogy elérjék az alapító okiratban meghatározott célokat. Az alapítvány alapító okirata szerint a Batthány Lajos Alapítvány célja „a magyar nemzet iránt elkötelezett, az európai egység irányába mutató, a közös keresztény értékek és a demokratikus, képviseleti kormányzás alapján álló magyar közélet támogatása”.

Továbbá kistelepülések – mint Szügy, Bodrogolaszi, Demjén, Gyöngyössolymos – tízmilliós tételeket kaptak infrastruktúra fejlesztésére.