Gondok lehetnek az elektromos buszokkal, amilyenekből Pécs is beszerezne?

2017. november 21. 08:08 2017. nov. 21. 08:08

A buszokkal foglalkozó Omnibusz blog szerint gondok akadtak a magyar gyártású Modulo elektromos autóbuszokkal. Ilyeneket tervez a pécsi városvezetés is beszerezni.

Gond van a magyar fejlesztésű elektromos buszokkal, repedések jelentek meg a futóművek bekötési pontjainál az Omnibusz blog bejegyzése szerint.

A blog szerint a BKV Modulo C68e típusú elektromos buszainál észlelték a problémát, mind a húsznál, ezért kettő pár hónapja le is van állítva az elektromos flottából.

Omnibusz

Mégsem olyan erős a kompozit, mint az acél? Mint nemrég kiderült a BKV Modulo C68e típusú elektromos buszainál problémák jelentkeztek a futóművek bekötési pontjainál. Ugyanis repedések jelentek meg...

"A járművek javítását és a bekötési pontok megerősítését megkezdték, azonban nagy valószínűség szerint ezzel a probléma ideig-óráig lesz csak megoldva. Egyébként több helyen is találtak repedéseket a kompozit midibuszok karosszériáján, de azok nem veszélyeztetik az utasbiztonságot."

A blog bejegyzése szerint alapvetően a buszokkal az a gond, hogy az elektromos berendezések és a például a futómű alulméretezettek.

Idén februárban a párás hidegben adták meg magukat a BKV buszai, a Széll Kálmán (Moszkva) térről nem tudtak feljutni a budai várba a latyakos időben. Akkor az ajtók ragasztásával is akadtak gondok.

Pécs városvezetése 12 elektromos busz beszerzését tervezi pályázati pénzekből, első körben kettő érkezhet a megyeszékhelyre - írtuk februári cikkünkben. A buszok MABI Modulo C68 ES típusú járművek lennének - ezekkel akadnak és akadtak gondok már a fővárosban.

Télen pedig olajkályhával fűtik az elektromos buszokat.

Olajkályhával fűtik a Pécs által áhított elektromos buszokat

Nem tűnik annyira környezetkímélőnek a Pécsre is beszerezni kívánt elektromos busztípus, több ugyanis kékes füstöt ereget a budai Várban. Egy Facebook-oldal szerint az elektromos buszok fűtésére szolgáló gázolajos kályha az okozója a füstnek, de legalább a busz akkumulátorait kímélik a módszerrel. Érdekes fotó került fel az I.