Pesten lerohadtak a Pécsre álmodott elektromos buszok
Budapesten a BKV 16 elektromos buszából csak 6 közlekedett csütörtökön, a többi meghibásodott. A közlekedési cég szerint a párás idő tesz be a buszoknak, az ajtóknál pedig a ragasztással akadnak ilyen gondok. Pécsre ugyanettől a gyártótól érkezhetnek idén elektromos buszok.
Február 2-án Budapesten a BKV 16 elektromos buszából csak 6 közlekedett, a többi kiesett a hideg miatt - olvasható az Index cikkében.
A BKV az Index megkeresésére úgy válaszolt, a buszok "a hideget bírják, de a párás levegőt nem, az inkább a hibák kiváltója. Illetve az ajtóhibáknál a ragasztás rossz minősége".
A buszok darabja 175 millió forintba került, a cikk szerint szerdán a latyakos és csúszós úton a Széll Kálmán térről nem nagyon tudtak fölmenni a Várba.
Ez eddig egy budapesti sztori is lehetne, csakhogy hamarosan Pécsre is érkezhetnek ugyanettől a gyártótól buszok.
A pécsi önkormányzat ugyanis még tavaly kiírt egy feltételes közbeszerzést elektromos tömegközlekedés témakörben, amelyen a buszokat gyártó cég nyert, amely majd ha lesz pénz az Európai Uniótól, akkor leszállíthat 24-30 ilyen buszt.
Az önkormányzat közben azt is eldöntötte, hogy első nekifutásra csak 2 darab elektromos buszt szerez be - várhatóan már ebben az évben beállhatnak a pécsi közlekedésbe -, mivel teljesen új lesz az elektromos rendszer a városban. A buszokat a 44-es vonalán járatnák, az eredményeket pedig továbbítják a gyártónak. (December közepén egy tesztbusz is rótta a köröket a baranyai megyeszékhelyen a bama.hu cikke szerint.)
Tavaly három előterjesztés is foglalkozott az elektromos buszokkal, az egyikben a következő volt olvasható: a beszerzendő kettő darab busz a "MABI Modulo C68 ES típusú járműve lenne, amely 8 méteres, minimum 165 kilométer hatótávolságú és 19 fix ülőhellyel rendelkezik".
Az Index cikkében az egyik képen jól látható, a meghibásodások a Modulo Medio C68E típusú buszokat érintették.