Tényleg egyéves vágányzár lesz a pécsi vasútvonalon
Valóban lezárják 2018 tavaszától körülbelül egy évre felújítási munkák miatt Érd-felső és Kelenföld közt a 40a vasútvonalat, melyen többek közt a pécsi InterCity-vonatok is közlekednek. A fennakadást vonatpótló buszokkal tervezi megoldani a beruházó.
Reagált cikkünkre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), melyben a Magyar Közlekedési Klub információjára hivatkozva arról írtunk, 2018 tavaszától egyéves vágányzár jöhet a 40a vasútvonalon Érd állomás és Kelenföld közt felújítás és biztosítóberendezés-csere miatt.
A NIF válasza szerint nem Érd állomás, hanem Érd-felső és Kelenföld közt lesz "teljes kizárás 2018 tavaszától, amely tervezett ütemezés szerint körülbelül egy éven át tart.
A vasúti közlekedés pótlása egyrészt vonatpótló autóbuszokkal, másrészt a BKK menetrend szerinti járataival lesz megoldva" - olvasható válaszukban.
A NIF-nél rákérdeztünk a Magyar Közlekedési Klub (MKK) által felvetett ötletre, miszerint a Pécsről Budapestre tartó vonatoknál úgy lehetne az átszállási kényszert kiiktatni, ha a vonatok Sárbogárd után a 45-ös vonalon (Börgöndön át) Székesfehérvár érintésével közlekednének a fővárosba.
Ehhez azonban a 45-ös vonal felújítására lenne szükség az MKK szerint, emiatt arra is kíváncsiak voltunk, hogy ez a munka mennyibe kerülhet.
A NIF a felvetésre a következő választ adta: "a 45-ös számú vasútvonal felújítására a NIF Zrt. jelenleg nem kapott megbízást, így a költségekről sem tudunk információ nyújtani."