Kalandok a MÁV-val: elveszett személyvonattal Budapestig
Július közepén írtuk meg egy olvasónk kalandját, aki úgy járt, hogy Sárbogárdnál eltűnt a személyvonat, amivel folytatta volna az útját. Most jelentkezett egy másik olvasónk, aki az elveszett személyvonattal Budapestig közlekedett, ugyancsak kalandos módon.
Nyár eleje óta borzolja a kedélyeket a Pécs-Budapest vasútvonalon (hivatalosan: 40-es vonal, (Budapest)-Pusztaszabolcs-Pécs) elrendelt vágányzár, ami miatt Dombóvár és Sárbogárd/Pusztaszabolcs között busszal lehet csak közlekedni. A vágányzár a MÁV tájékoztatása szerint szeptemberig kitart, itt térképen is ábrázolta a társaság a lezárást.
A pótlóbuszozás és a vágányzár úgy tűnik, mindenkit megzavar, erre álljon itt két példa a vonalról.
Eltévedt a pótlóbusz sofőrje
Június végén az iho.hu nyomán írtunk egy férfi kalandjáról, aki úgy járt, hogy a pótlóbusz sofőrje Székesfehérvárig tévedt el, emiatt Pusztaszabolcson nem várta meg annak a busznak az utasait a továbbinduló IC-vonat.
Az elveszett személyvonat
Július közepén a Pécsi STOP egyik olvasója ha lehet, még ennél meredekebb kalandba keveredett: Sárbogárdnál ugyanis eltűnt az a személyvonat, amivel Pusztaszabolcsig utazott volna.
Menetrendben szerepelt, de az állomáson sem tudtak róla, ami azért is volt valahol furcsa, mert a jegykiadást végző MÁV-alkalmazott is azzal a vonattal akart hazautazni. (Másnap kiderült, a vonatnak be lett tervezve az egy órás késése - módosították a menetrendet ugyanis -, ám ez valahogy nem jutott el se az utazók, sem pedig a vonalon szolgálatot teljesítő vasutasok felé.)
Az elveszett, de megkerült személyvonat újabb kalandjai
Most egy újabb olvasónk jelentkezett, aki anno július közepén az elveszett személyvonattal folytatta útját Budapest felé.
Át is adjuk neki a szót:
"Az eltűnt vonat egy óra után megkerült és elindult Sárbogárdról Budapest felé, kissé nyögvenyelősen haladt, Kelenföld előtti Budafok megállóig még újabb bő fél órás késést szedett össze. Ám ekkor további váratlan fordulat következett.
Kisebb vihar kerekedett jégesővel, aminek meg is lett az eredménye: áramszünet, de csak az adott vonalon. Félóra állás után lehetett átszállni egy másik Kelenföldre tartó vonatra, aminek megközelítéséhez a közben vízzel elárasztott aluljárón keresztül vezetett az út. Tehát a tisztelt utasok még egy kis hideg vizes lábfürdőben is részesülhettek.
Azóta újabb MÁV-élménnyel gazdagodhattam:
Az elmúlt hétvégén már egy korábbi vonatot választottam, hogy ezúttal elkerülhessem a MÁV által oly szívesen kínált hermetikusan záródó szopóálarcot.
Hát, nem jött össze.
A vonat félóra késéssel érkezett, majd ezután közölték, hogy körülbelül 20 perc után tud elindulni, ezek után újra megszólalt a szerelvényen a vonatinfó, miszerint aki Kelenföldre utazik, azokat kérik, hogy szálljanak át egy IC-vonatra, ami persze még negyed órával később indult.
De az legalább menetrend szerinti időben elindult, így végül is IC-pótjegy nélkül lehetett vele eljutni Kelenföldig, és az egyórás késésből egy fél órát visszahozott, ezek után ez már egy happy end élményt nyújtott.
Kíváncsian várom, legközelebb milyen megfizethetetlen élménnyel szolgál a hazai vasúti közlekedés"
- zárta levelét olvasónk.
Azt már csak halkan tennénk hozzá, hogy jövő év tavaszától várhatóan egy évig tartó vágányzár lesz Kelenföld és Érd-felső között.