Egyre biztosabb, hogy autóútként fejezik be az M6-os autópályát
Egyre biztosabb, hogy autóútként fog megépülni az M6-os autópálya utolsó, még hiányzó szakasza. A Kaposvárt az M7-essel összekötő gyorsút ötlete is újabb módosuláson megy át.
Tavaly májusi kormányhatározatot - az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) éves fejlesztési keretéről szóló 1247/2016-os határozatot - módosít a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent határozatával a kormány.
A tavalyi határozatban két dél-dunántúli vonatkozású szereplő van, az M6-os autópálya utolsó szakasza, valamint az R67 nevű gyorsút, mely Kaposvárt kötné össze az M7-es autópályával.
Az új kormányhatározat szerint a régiben szereplő autópálya szó helyére autóút kerül, vagyis most már egyre inkább biztos, hogy a bólyi elválási csomópont és a horvát határ közt autóútként épülhet meg a sztráda vége.
Erről már szeptemberben is írtunk a Napi.hu cikke nyomán, már akkor egy másik kormányhatározatban módosították a kimenetelt.
Az autóútnál is fizikailag vannak elválasztva a sávok, szintbeli útkeresztezést csak nagyon indokolt esetben alakítanak ki rajta, de a 3,5 tonnánál könnyebb járművek végsebessége csak 110 kilométer/óra, nem 130, mint az autópályáknál. |
A hiányzó 20 kilométeres szakasznak jelen állás szerint 2020 őszére kell elkészülnie, erre pedig a jelenlegi ismeretek szerint nettó 60 milliárd forintot fognak elkölteni.
Orbán Viktor miniszterelnök egyébiránt 2015-ben Pécsen jelentette be nagy garral, hogy meg fog épülni a hiányzó szakasz, és autópályaként. Azóta látszik, hogy ebből nem lesz semmi.
A gyorsút sem készül el gyorsan
A tavalyi kormányhatározatban még az szerepel, hogy az "R67 gyorsút M7-Balatonlelle-Kaposvár közti szakasz kiépítése". Ezt cserélik le a friss kormányhatározatban a következő szövegre: R67 "Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) fejlesztése".
A gyorsútról (a gyorsút egy új fogalom a gyorsforgalmi utak közt, a lényege az, hogy ugyanúgy négysávos lesz, mint egy autóút, de szintbeli kereszteződésekkel, alacsonyabb biztonsági követelményekkel) legutóbb májusban emlékeztünk meg, mikor kiderült, hogy a teljes szakasz helyett csak 33 kilométerre ad pénzt a kormány első körben.
A Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő gyorsforgalmi út terve már jó évtizede létezik, a kapost.hu cikke szerint ezalatt az idő alatt körülbelül félmilliárd forint ment el a folyamatos nyomvonal-újratervezésekre.