Még el sem készült, de megint drágult az M6-os befejező szakasza

2017. december 20. 11:16 2017. dec. 20. 11:16

Ugyan még egy kapavágás sem történt az M6-os autópálya befejező 20 kilométerén - amely csak autóút lesz amúgy is -, a költségeket ez nem gátolja meg az emelkedésben. Egy friss kormányhatározat szerint az építkezés összköltsége 69 milliárd lesz, két éve még 48,7 milliárdról lehetett hallani.

Nem áll meg az M6-os autópálya utolsó, még hiányzó 20 kilométeres szakaszának drágulása, bár ugyan még egy kapavágás sem történt a szakaszon, ami amúgy autóútként, és nem autópályaként fog elkészülni.

A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint az M6-os Bóly-Ivándárda közti szakaszának (2x2 sávos autóút villányi csomóponttal) összköltsége 69,26 milliárd forint lesz, ebből 54,579 milliárdot az Európai Unió ad, míg a maradék 14,683 milliárd forint hazai forrásból érkezik. Jelen állás szerint a hiányzó szakasznak 2020 őszére kell elkészülnie.

Nyár végén még arról szóltak a hírek, a 20 kilométeres szakasz megépítése nettó 60 milliárd forint lehet - igaz, akkor még autópálya volt tervben, nem autóút.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2015-ben még így tervezte a hiányzó szakaszt:

null

null

2015-ben egyébként a 20 kilométeres kétszer két sávos (plusz leállósáv), négy szintbeli eltéréssel bíró kereszteződéssel, egy egyszerű és egy komplex pihenőhellyel, valamint két völgyhíddal (!) bíró, még autópályaként számon tartott útszakaszra 48,7 milliárd forintot szántak, vagyis kilométerenként 2,56 milliárd forint lett volna az építési költség.

Jelen állás szerint az építési költség már 3,46 milliárd forintnál jár kilométerenként - úgy, hogy még egy egy centi aszfaltot sem raktak le.