Nagy Csabáék megfejtették: körforgalom segítene a szigetváriakon
Szigetváron zúdul át a 6-os főút forgalma, naponta 15-20 ezer jármű halad át a főút keskeny városi szakaszán. A helyiek a bő évtizede ígért elkerülőútnak örülnének, Nagy Csaba fideszes országgyűlési képviselő a nem létező M60-as gyorsforgalmi útban látja a megoldást, meg egy körforgalomban.
Meglehetősen nagy indulatokat kavar Szigetváron, hogy az országos településrendezési tervből eltűnt az az elkerülőút, mely a 6-os főút erős forgalmát (naponta 15-20 ezer jármű, ezek egy része teherautó és kamion, vagy más nehézgép) nem a keskeny Széchenyi utcán, hanem a városon kívül vezetné tovább. A Széchenyi utcában élők évtizedek óta szenvednek a forgalom keltette állandó rezgéstől (ami miatt repedeznek a házak), zajtól és levegőszennyezéstől.
Az ügy miatt volt már tüntetés, de röpködnek a nyílt levelek is a helyi Szigetvári Emberekért Egyesület (SZEE) meg Nagy Csaba térségi fideszes országgyűlési képviselő között, de a város polgármestere, Vass Péter is írt már levelet a képviselőnek.
A Fidesz és Nagy Csaba szerint ugyanis a már környezetvédelmi és egyéb engedélyekkel rendelkező - de amúgy még el sem készült - M60-as gyorsforgalmi út lesz a megoldás a közlekedési helyzetre, mert a Szigetvártól északra futó nyomvonalat majd egyszer ingyenesen lehet használni, ezért sem kell az elkerülőút. Az SZEE és a polgármester szerint viszont szükség lenne az elkerülőre, mint ahogy szükség lett volna már rá 2002-ben is.
Körforgalom lenne a megoldás a Fidesz szerint
Most Nagy Csaba és a Fidesz újabb ötlettel állt elő: a szigetvári közgyűlésben létező Szigetvár Jövőjéért frakció (amely három fideszes és egy korábban az SZEE-ben politizáló képviselő összefogása) beterjesztése szerint a Széchenyi utca és a 6-os főút kereszteződésében lévő jelzőlámpás csomópontot körforgalommá kell átalakítani. Az országgyűlési képviselő szerint a körforgalommal jelentősen enyhítené a szigetváriakat érintő forgalomterhelést.
Számításaik szerint ez többe kerülne, mint a most fennálló összeg (amely egy másik csomópontba tervezett körforgalomra nyert el az önkormányzat), ezért a pluszköltség miatt a városnak módosítani kellene az idei költségvetését, és a jövő évibe is be kellene tervezni a pluszösszeget. Mindezek mellett a helyi Fidesz azt is javasolta, hogy a városházi képviselők, bizottsági tagok és alpolgármester mondjanak le a május és október közti tiszteletdíjáról, és ezt a pénzt tegyék be fedezetként a körforgalomra létrehozott alapba.
A vásárhelyi elkerülőút árából a szigetvári helyzetet is meg lehetne oldani
A körforgalom abból a szempontból tényleg jó ötlet, hogy gyorsítja az áthaladó forgalmat, de a probléma velejét - hogy Pécstől nyugatra csak a 6-os az egyetlen főút, ezen halad mindenki Dél-Somogy és Horvátország irányába, és ez a forgalom zúdul rá a szűk Széchenyi úti szakaszra - nem oldja meg. A 6-os főútnak egy olyan elkerülő kellene, amely a mostani nyomvonalból már a Szentlőrinc felőli végen a benzinkút előtt kiágazna, és a vasút felett is áthaladna (ez legalább két felüljáró megépítését jelentené), délről kerülné el a leghősiesebb várost, majd valahol a molványi határárok környékén csatlakozna vissza a 6-os főútba.
Ha a 47-es főút hódmezővásárhelyi 12,7 kilométeres, bruttó 35 milliárdba kerülő elkerülőútjára volt pénz a költségvetésben, akkor erre az elkerülőútra is lehetne találni ennyit a "kincstárban".