Ennyi volt? Hoppál Pétert már a saját követői is kiröhögik

2025. január 7. 08:53 2025. jan. 7. 08:53

Az biztos, hogy a kormány új propagandagépezete az útépítésen, különösen az autópályák számán pörög leginkább. Gyakorlatilag minden fideszes politikus ilyen tartalmakat oszt meg a napokban. A magyar emberek viszont kinevetik ezeket a próbálkozásokat és keményen oda is pirítanak a kommentek között, így tettek Hoppál Péter hasonló témájú Facebook-posztjainál is.

 

Az egész lavina ezzel indult. Eleve a domborzati viszonyok különbsége miatt micsoda blődség lenne összehasonlítani lakosságarányosan autópályákat mondjuk Ausztria és Magyarország viszonylatában. Egy valami van, amit viszont objektíven össze lehetne hasonlítani bármelyik másik országgal, ez pedig az autópályák díja, ami egész Európában kimagasló nálunk. Azt érdemes lehetne kiszámolgatni, hogy az országos átlagkeresethez mérve mennyibe kerül egy autópálya matrica és hol állunk a nyugati országokhoz képest ebben az összehasonlításban. Ez a tétel nem szerepel azonban Dr. Hoppál Péter képletében.

Na de menjünk is tovább: mi kell a közlekedéshez? Az első, hogy legyen jogosítványunk. Mennyibe kerül egy jogosítvány, tisztelt Hoppál Úr? Ha van is jogosítványunk, mennyiért tudunk használt autót vásárolni ilyen árfolyam mellett? Mennyiért tudjuk megtankolni a gépjárművet? És ha autót vásárolok, mi lesz a vagyonszerzési illetékkel, amit szintén az államnak kell kifizetni? Mi történik a súlyadóval? Hol látjuk ezeket viszont, tisztelt Hoppál Úr?

Ez sem volt elég Dr. Hoppál Péternek, még locsolt egy kis olajat a tűzre és előrukkolt ezzel a statisztikával is:

 

Ennél a posztnál a reakciók számát tekint - a cikk írásakor - így álltunk:

Az emberek ezt már nem veszik be, tisztelt Hoppál Úr. És Önök leírták feketén-fehéren, hogy 2010 óta 870 kilóméternyi autóutat és autópályát sikerült kiépíteni. Nem is kellett sokat várni, egy kommentelő azonnal kimatekozta, hogy akkor miről is van szó:

"870 km 14 év alatt, az évente 62 km. Ezzel azért nem dicsekednék."

 

Az a helyzet, tisztelt Hoppál Úr, hogy az utak fejlesztése és rendbetartása a regnáló kormány egyik teljesen magától értetődő feladatköre lenne optimális esetben. Önök meg jönnek és sikerként próbálják meg ezt eladni a magyar állampolgároknak. Ezt a semmit. Mert ez egy nulla teljesítmény, tisztelt Hoppál Úr. Akkor lenne sikeres a Fidesz, ha a kórházak lennének olyan szinten, mint a nyugati országokban. Vagy ha az oktatás lenne olyan szinten, mint Finnországban. Vagy ha a fiatalok ide jönnének vissza, nem Ausztriába menekülnének Önök miatt. De akkor árulja el, ki volt ezeknek a posztoknak a célközönsége? Kiket szeretne megszólítani, tisztelt Hoppál Úr? Azokat akik inkább a 6-os úton mennek Budapestre és vállalják, hogy szétesik alattuk a autójuk azon a hitvány minőségű úton, mert lassan egy lengéscsillapító olcsóbb, mint egy autópálya matrica? Vagy a nyugdíjasokat, akik ugyanazokon a hitvány utakon haladnak tömegközlekedéssel? Vagy az Ausztriában élő fiatal magyarokat, hogy jöjjenek haza, mert itt aztán ugyanannyi autópálya van, mint külföldön? De tényleg, tisztelt Hoppál Úr, mondja meg őszintén: Mi a terv? Mi a következő lépés? 

Pécsen az elmúlt 14 évben sokkal több Mecsek volt, mint Romániában! Előre, nem hátra!