Volt Malévos vizsgálhatja a Pécs-München járat indítását
Dr. Tiboldi Tibornak hívják azt a titokzatos zürichi üzletembert, aki elnyerte a Pécs Holding hirdetmény nélküli közel 16 milliós közbeszerzését, melynek célja a Pécs-München légijárat indításával kapcsolatos tanulmányok leadása. A városháza szerint azért lenne jó München célállomásként, mert jók az átszállási lehetőségek, sok arrafelé a gazdasági szereplő, és nem mellesleg a Pécsi Tudományegyetem külföldi hallgatóinak nagy része német. Tiboldi két évig a Malévnál dolgozott.
Dr. Tiboldi Tibor nyerte el a Pécs Holding által kiírt ötvenezer eurós tendert - átszámítva, a Magyar Nemzeti Bank középárfolyamát tekintve közel 16 millió forint -, amelynek célja a Pécs-München közti rendszeres légijárat indításának előzetes vizsgálata. Ő az a titokzatos zürichi üzletember, aki előző cikkünkben még nem volt megnevezve.
A tender "Pécs-Pogány-München városok között kialakítandó légi összeköttetés előkészületei és megvalósítási munkálataira" című városfejlesztési projekt keretében megvalósuló járatindítás szakmai támogatása és a megindult légiközlekedési szolgáltatás monitoringozása" címen fut, a Közbeszerzési Értesítő adatai szerint hirdetmény nélkül írták ki, és ketten indultak rajta: Tiboldi és a Capitol Consulting Group Kft. A Közbeszerzési Értesítő szerint valószínűsíthető, hogy alvállalkozókat fog a nyertes igénybe venni a szerződés teljesítésére.
Tiboldi interneten elérhető 2013-as szakmai életrajza szerint a gödöllői Szent István Egyetem Vezetési és Üzleti Irányítási szakán 1998 és 2008 közt tevékenykedett. Az életrajz szerint 2001 és 2003 közt a Malév németországi területi igazgatója volt, 2007-től pedig a Lufthansa Consultingnál dolgozik. Társalgási szinten angolul és németül beszél, de elboldogul a spanyollal és az orosszal is. Jelenleg a Károli Gáspár Református egyetem Tanítóképző Karán a szociális munka és Diakónia Intézetben főiskolai adjunktus.
A járatindítás kapcsán a Pécsi STOP megkereste az önkormányzatot, feltett kérdéseinkre Girán János alpolgármester nyilatkozatát kaptuk meg válaszként.
"A pécsi önkormányzat vagyonkezelőjén, a Pécs Holding Zrt-n keresztül a Pécsi Tudományegyetem bevonásával 2015-ben készített átfogó piackutatást arra vonatkozóan, hogy milyen úti célok, milyen légitársaság kapcsán lenne érdemes repülőjáratot indítani és, hogy mekkora utasközönségre számíthatnánk.
A felmérés azt mutatta, hogy a szóba jöhető helyszínek közül München lenne a legkedvezőbb. Ennek oka, hogy a Pécsi Tudományegyetemen ma is több mint 2 és fél ezer, javarészt német hallgató tanul.
A szám a Modern Városok Program keretein belül a Magyar Kormány támogatásával az egyetemen véghezvitt különböző fejlesztések segítségével néhány éven belül 5000-re nő.
A hallgatók és hozzájuk turista családtagjaik, rokonaik, ismerőseik folyamatosan utaznak, így jó célközönségnek számítanak egy München-Pécs viszonylatban.
Emellett Magyarország legjelentősebb külföldi gazdasági partnerei Németország déli részéről származnak, s a potenciális befektetők nagy része is innen érkezhet városunkba.
Emellett a müncheni az egyik legnagyobb repülőtér Európában, Németországban a frankfurtit követi, dinamikusan fejlődik, a légikikötőből több mint 200 város érhető el.
A piackutatás után immár Münchenben több szóba jöhető légitársaságot is megvizsgáltunk, amelyek a pécs-pogányi reptér adottságinak megfelelő gépekkel rendelkeznek, nagy múltjuk és tapasztalatuk van a régiós repülésben, a közepes és nagyvárosok közötti közlekedés kiszolgálásában. Döntés még nem született a légitársaság kiválasztásáról, de több szóba jöhető vállalat is látóterünkbe került.
Nemrégiben a fenti légi közlekedési lehetőség részletes megvalósíthatóságának vizsgálatára közbeszerzést írtunk ki, ez a vizsgálat jelenleg is tart.
Ez fogja megmondani, milyen gyakorisággal, milyen időpontokban lesz célszerű beindítani a járatot, miként folyjon a piaci bevezetés, a marketingmunka, milyen tapasztalatok vannak hasonló városok - a cseh Brno például jó példa - és hasonló repterek között.
Várhatóan a szakértői csapat október végére készül el a vizsgálatokkal, így azt követően lehet konkrét járatindítás megrendelésről, annak finanszírozásáról több szereplő bevonásával döntést hozni."