Kínai cég lett a befutó Pécs elektromos buszokra kiírt közbeszerzésén
Az uniós közbeszerzési értesítő szerint a kínai BYD cég lett a nyertese annak a közbeszerzésnek, melyet a pécsi önkormányzat írt ki nyolc plusz kettő elektromos busz és a hozzájuk tartozó töltőállomás beszerzésére.
Mint ismert, a pécsi városvezetés több éve határozta el, hogy kizárólag elektromos meghajtású buszokat szerez be a baranyai megyeszékhelyre, a buszok a tervek szerint a mecsekoldali járatokon tűnhetnek fel.
A beszerzés egy ideig úgy tűnt, hogy jól halad, ám 2018-ban a kiszemelt magyar gyártó - az Ikarus Egyedi Kft. - csődvédelmet kért, a pécsi városvezetés pedig el is állt a vásárlástól. Az akkor tervek szerint az első két busznak 2018 nyarán már Pécsen kellett volna futnia a próbaköröket.
Ám idén nyáron végül Páva Zsolt akkor még hivatalban lévő polgármester arról számolt be egy sajtótájékoztatón, hogy aláírták az adásvételi szerződést a kínai hátterű BYD céggel, mely a komáromi gyárában gyárthatja le uniós forrásból, mintegy 1,7 milliárd forint értékben a vágyott tíz buszt.
Ehhez képest az uniós közbeszerzési értesítőben (TED) november 12-én jelent meg a hirdetmény, hogy a pécsi önkormányzat által kiírt tenderen a kínai BYD cég lett a befutó, és ők szállíthatnak le nyolc buszt és a hozzájuk tartozó töltőállomást, amely akár nyolc jármű egyidejű töltésére is alkalmas lesz. A beszerzés értéke a hirdetmény szerint 1,451 milliárd forint, áfa nélkül.
A közbeszerzésnek volt opciós része is, amely két, tisztán elektromos hajtású, alacsonypadlós szóló autóbuszra szól, illetve a hozzájuk tartozó töltőállomásra.
A buszok a paraméterek szerint 12 méter hosszúak és alacsonypadlósak lesznek, három ajtóval, és legalább 60 személyt lehet szállítani (minimum 21 fő ülhet) rajtuk, valamint mozgáskorlátozottak részére legalább egy helyet alakítanak ki rajta. A buszok egy feltöltéssel legalább 220 kilométert kell futniuk.
A korábbi tervek szerint az első buszok már 2020-ban a baranyai megyeszékhely útjait róhatják.