Ruzsa Csaba: Pécs nem csak nyáron, hanem mindig nyitva

2021. október 13. 11:31 2021. okt. 13. 11:31

Ruzsa Csaba, Pécs alpolgármestere értékelte a Pécs Nyitva 2.0 elnevezésű kampány nyári időszakát egy interjúban, amit a Pécsma készített.

A Pécs Nyitva 2.0 a tavalyival ellentétben jóval több partnerrel dolgozott, összesen több mint 100-an álltak a kezdeményezés mögé. A Pécsi STOP legfrissebb híreit itt találod!   

Az alpolgármester hangsúlyozta, hogy míg tavaly a városvezetés legfontosabb célja a gyors tervezési szakasz után elindított kampánnyal egyértelműen az volt, hogy a koronavírus miatti gazdasági kiesést pótolja és segítsen a helyi cégeknek helyreállni, idén már nem csak erre kellett összpontosítaniuk, hiszen kiderült, hogy a vártnál szerencsére kisebb a gond az országos átlaghoz képest.

Ez is érdekelhet: Rengeteg turistát vonz Pécs: a mediterrán főváros a 10. leglátogatottabb az országban

Hozzátette, hogy így 2021-ben jóval átgondoltabb, célzott online kampánnyal arra fektették a hangsúlyt, hogy az olyan hónapokat, amikor alapvetően kevesebb látogató érkezik Pécsre sokkal vonzóbbá tegyék.

"A Pécs Nyitva 2.0 nyári szakasza zárult le. Ez elindult a nyári Mecsek Rallyeval, majd jött sorban a Múzeum Utca Plusz, a Szamárfül Fesztivál, a Kodály Aperitif, a PécsLIT, a Pécsi Napok, az Európai Bordalfesztivál, a Zsolnay Fényfesztivál. Az összes program népszerű volt, a foglaltsági adatok folyamatos növekedést mutattak, az őszi Turisztikai Kerekasztalon majd kiderülnek a pontos számok is. A koncepció lényege tulajdonképpen az volt, hogy ha azt szeretnénk, hogy Pécs vendéglátóváros legyen, akkor a helyi cégeket, szolgáltatókat, kulturális, gasztronómiai és turisztikai szereplőket közös mezőbe kellett gyűjtenünk. Idén a tavalyi partnerszámot is meg tudtuk növelni, illetve a máskor gyengébb időszakokra is szerveztünk izgalmas üzeneteket hordozó programokat szervezni. Sőt, nagy öröm, hogy úgy látjuk a visszajelzésekből, a most bekapcsolódott üzletfeleket be tudjuk vonni a jövő évi tervezésekbe is. Addig viszont még előttünk áll egy nagy kihívás: a tél. Mondhatjuk, hogy Pécs nem erős téli desztináció, de ezen változtatni szeretnénk, hogy egész évben kiegyensúlyozott turisztikai célpont lehessünk. A kampány nyári fázisának lezárásával elinduló értékelési folyamat során egyrészt megnézzük, mi az, amit jövőre még jobban tudunk csinálni, emellett viszont már erős november-decemberi programsort is megvalósítanánk" – mondta Ruzsa Csaba a pécsma által készített interjúban.

Az interjú során elmondta még, hogy az adventi időszakban a hagyományos vásár mellett szeretnék a helyi cégeket és termelőket még inkább előnyben részesíteni, de a családi és művészeti elemekkel is bővítenék a kínálatot. Elárulta, hogy az idei év telén egy nagyjából három éves folyamat kezdődik el. Bővítenék a karácsonyi vásárt lehetőség szerint több helyszín bevonásával, illetve más meglepetésekkel.

– Az összes kutatás azt mutatja, hogy Pécs akkor sikeres, bármilyen kampányról vagy rendezvényről is legyen szó, ha az élményalapú programelemekkel van megtöltve. Ennek természetesen különböző típusai vannak a gasztronómiától kezdve, a magasművészeten át, az utcai színházig és a könnyűzenei koncertekig. Emellett én azt szeretném, ha minél több helyi termék jelenne meg az összes eseményen, ezeket egyébként mindig keresik az idelátogatók és a pécsiek is. Persze azt is látjuk, hogy még fejleszteni kell szálláshelyek, parkolók, látványosságok terén. Sőt, azt is vizsgáltatjuk, érdemes-e egyedi közlekedés rendeket bevezetni a fesztiválok alatt. Azt is tudni kell, hogy az önkormányzat célja nem csak a saját programok szervezése: szeretnénk az itteni piaci szereplőket is segíteni abban, hogy vendégeiknek meg tudjanak mutatni minél többet a városból, valamint természetesen új befektetők részére is vonzóvá tenni a régiót. Vannak már térképek, amikre felkerültünk, de a folyamatos online jelenlét szükséges ahhoz, hogy további látogatókat, vállalatokat be tudjunk vonzani. A lényeg, hogy, hogy Pécs nem csak nyáron, hanem mindig nyitva – fogalmazott az interjúban Ruzsa Csaba.

Ruzsa Csaba elmondta, hogy a kampánynak az egyik fontos célja az volt, hogy sokan megtudják, hogy mik vannak a városban és meg akarják nézni a látnivalókat, illetve el akarjanak jönni a programokra, ezért a városvezetésnek fontos feladata, hogy a vonzó helyszíneket is fejlessze. A Pécsi STOP legfrissebb híreit itt találod!   

A Flóra-pihenő például a maga természetességében népszerű a helyiek és a turisták körében is, így tulajdonképpen itt csak a környezetet kellett rendbe tenni. Viszont szálláshelyekben, kempingek terén például egyértelműen szükség van ráfordításra. Ezekre vannak javaslatok, amik alapján a források vizsgálata zajlik. Egy biztos, szükség van további beruházásokra, ezért áll tervezés alatt például az Aktív Misina koncepció, a Király utcának a Zsolnay-negyeddel való összekötése, vagy a Balokány-liget szépítése, de emiatt vizsgáltatjuk a közösségi közlekedés optimalizációját is. Emellett szeretnénk a belvárosba vonzani befektetőket, cégeket, kedvezménycsomagokkal helyzetbe hozni a helyi vállalkozókat is.

 

Forrás: Pecsma.hu