Megőrülsz: mobilitási hét lesz Pécsett!
Meg autómentes nap. A hónapok óta közlekedésmentes Pécsen, ott. Jó hogy nem a Zöld város címre pályáznak egy tervezett atomtemető tövében.
A város közgyűlése csütörtökön dönt arról: idén is csatlakozik Pécs az Európai Mobilitás hét és Autómentes nap programsorozathoz. Ez várhatóan másfél millióba kerül, az Ökováros - Ökorégió Alapítvány szervezi és a Technológai minisztérium biztosítja rá a keretet.
Ha ez azt jelentené, hogy lesz egy hét, amikor lehet közlekedni a városban, még jó is lenne. De nem ezt jelenti. A gond inkább az elvekkel van. Van ez a város, Pécs, közlekedési szempontból minden megyei jogúak legnyomorultabbika, ahol az elmúlt évek legnagyobb buszbeszerzése ügyében Hollandiától Ázsia keleti feléig tart a nyomozás (meg állítólag itthon is).
A város, ahol valamilyen sötét és gonosz, de zseniális elme irányításával hónapok óta tart egyszerre minden forgalmasabb útnak is a felújítása. A gonosz mérnökmaffia nyilván az üzemanyag-kereskedésben érdekelt, hiszen hónapokig, meg a mai napig csiliárdokkal többet kell tankolnia a szerencsétlen, bár folyton nyertes pécsieknek az egész városban szanaszét túrt utakon, gyökkettővel tötymörögve két pont között.
Na erre, erre rászervezni bármit, amit Mobilitási hétnek hívnak, pláne autómentes napnak akkora fellengzős nagyképűség, olyan arcpirító, hogy nem találunk rá szavakat.
Az autómentes nap története egyébként 1998-ig nyúlik vissza, boldogabb országokban és városokban arra a megnövekedett autóforgalom okozta környezeti, baleseti,problémákra, a közösségi, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés fejlesztésének szükségességére hivatott rávilágítani.
Pécsett 2018-ban merőben más a baj a közlekedéssel.