Messziről bűzlik, hogy a Fidesz és Kővári egy kottából játszanak
Az elektromos buszok körüli sikersztori időegyenesén mutatjuk meg, miért mondjuk azt újra és újra, hogy a volt Fidesz-képviselő, majd ÖPÉ-s, legújabban Szövetség Pécsért-es Kővári János miért nem alternatívája a Fidesznek, hanem maga a kormánypárt két lábon járó pécsi leányvállalata, és erős tippünk szerint leendő polgármester-jelöltje, legfeljebb civil csomagolásban.
Először beszéljenek a dátumok és a tények:
Augusztus 20.
Röviddel Mellár Tamás Mindenki Pécsért nevű mozgalma után egyszer csak zászlót bont Kővári János Szövetség Pécsért nevű alakulata.
Szeptember 4.
Kővári bejelenti: petícióval küzdenek a pécsi elektromos buszokért, az ívet szeptember 14-éig lehet aláírni.
Szeptember 7.
„Igazán megijedhettek a pécsi városvezetésben a Szövetség Pécsért e-buszokkal kapcsolatos javaslata miatt, ugyanis két nappal később a helyi kormánymédia a teljes pécsi tömegközlekedés összeomlását vizionálta abban az esetben, ha elektromos buszok szállítanák az utasokat a városban” - áll Kőváriék honlapján. Valamint ez: „a Szövetség Pécsért azt szeretné, ha a Modern Városok Program keretéből elektromos buszokat vásárolna Pécs, ezzel ugyanis sokkal olcsóbb lenne a közösségi közlekedés működtetése.”
És most láss csodát:
Szeptember 10.
Sajtótájékoztatón jelentik be – amire a pécsi média demokratikus felét, vagy ha úgy tetszik, baloldali médiatúlsúlyát nem sikerült meghívni -, hogy a Modern Városok Program alapból egyebek mellett elektromos buszokat vesz Pécs.
Kővári János még aznap bejelentette: örömmel vették, „hogy Gyopáros Alpár, a Modern Városok Program kormánybiztosa, valamint a pécsi városvezetés is támogatja a Szövetség Pécsért javaslatát, befogadták az e-buszok vásárlásáról szóló szakértői anyagunkat.” Ráadásul az élményfürdő is hirtelen oda költözött, legalábbis gondolati síkon, ahová Kővári János mondta.
Isten lássa a lelkünket, mi sok mindent elhiszünk. De hogy egy magát elképesztően civilként és ellenzékiként aposztrofáló mozgalom nettó négy munkanap alatt átvitte az akaratát azon a fideszes városvezetésen, ami elmondásuk szerint annyira megijedt a sikerüktől, ami még a „helyi kormánymédiát” is inkább vizionálásra sarkallta, azt éppen olyan nehezen, mint hogy a döbbenetes siker még azelőtt bekövetkezett, hogy egyáltalán lezárult volna az aláírásgyűjtés. Mi lesz most 14-én? Összeszámolják az aláírásokat, és bejelentik, hogy na ugye, megmondtuk?
Mindezt úgy, hogy Kővári honlapján azt írta, hétfőn, tehát a nagy e-busz bejelentős sajtótájékoztató – amin nem lehettek ott azok, akik esetleg ezeket a kínos kérdéseket feltehették volna - délelőttjén „személyesen egyeztettek a kormánybiztossal, valamint Pécs polgármesterével.” Szóval az államtitkár leutazott, hogy bejelentsen valamit, de a nyertes pécsiek egyébként zsírfideszes szlogenjét lobogtató civil mozgalom meggyőzte őt is, meg Páva Zsoltot is, hogy áááá, gőzmozdonyok helyett inkább legyenek elektromos buszok? Valóban egy délelőtt döntötték el ők hárman, hogy mire menjenek az uniós adófizetők milliárdjai? Vagy kellett hozzá még az a négy munkanap is a múlt hétről, hogy alaposan megrágják a dolgot?
Vagy már régen eldőlt ez, csak kellett köré valami olcsó színház? Mert akkor legalább valami baszom naptárat elővehettek volna a se veled, se nélküled sémát elképesztően bénán játszó fideszes és civil urak.
Nem tudok szabadulni a kínzó gondolattól, hogy itt a hülyének nézés kellemetlen esete forog fenn.